  • 1. Data: 2021-12-02 15:22:37
    Temat: magistrala USB, pin OC
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Na starszych płytach głównych jak są wstawione goldpiny do podłączenia
    zewnętrznego USB na śledziu, pojawia się tam szpilka opisana jako "OC"
    https://www.imagebam.com/view/ME5DQ7G
    Jest to rozpiska złączki goldpin z płyty głównej
    A-Trend ATC-5000
    https://www.win3x.org/uh19/motherboards/7
    https://www.win3x.org/uh19/public/motherboard/manual
    /atc5000-5f200f9f3179f890051393.pdf

    Na wiki
    https://pl.wikipedia.org/wiki/USB
    w dziale "Transmisja elektryczna" napisano:
    ------------------------------------
    W starszych płytach głównych występuje zamiast czterech pięć styków dla
    każdego gniazda USB. Piąty styk należy połączyć z czarnym przewodem GND
    płytki z gniazdem(ustawienie hosta)
    ------------------------------------

    Czyli zakładam, że chodzi o ten dziwny pin nazwany "OC"
    Przypomina mi to opisem wyjście otwarty kolektor :)
    Czy ta szpilka to jest jakieś wejście czy wyjście dla płyty głównej?
    Jakie konkretnie tam informacje są przekazywane?
    Płyta dostaje tą linią jakąś informację zwrotną? Informacja o czym? O jaki
    tam status zasilania chodzi?
    Podanie masy na tę szpilkę (zgodnie z tym co ktoś klepnął na wiki) co
    powoduje?
    Jest to o tyle dziwne, że na przykładzie rozpatrywanej płyty, jedna z linii
    OC jest obok linii +5V a nie masowej.
    A część śledzi USB2.0 jak ma nawet 5-pinowe złączki to dwie "masy" lecą obok
    siebie, jak np tutejszy śledź
    https://a.allegroimg.com/original/11d3da/1048b61f450
    e8b2d92144fead93c/Gembird-Gniazdo-sledz-do-obudowy-2
    XUSB-EAN-8716309011174 i
    trzeba robić przekładanie pinów na złączce bo się zrobi spawarka, bo przy
    domyślnej obsadzie złączki, linia +5V będzie zwarta do masy.

    Zostawiać dziś te linie OC w powietrzu czy łączyć faktycznie z masą?

  • 2. Data: 2021-12-02 17:56:08
    Temat: Re: magistrala USB, pin OC
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Dec 2021 15:22:37 +0100, jedrek wrote:
> [...]
    > https://www.imagebam.com/view/ME5DQ7G
    > Jest to rozpiska złączki goldpin z płyty głównej

    Zauwaz, ze gniazda i wtyki typu A i B maja po 4 piny,
    a mini i micro - 5 pin

> [...]
    > ------------------------------------
    >
    > Czyli zakładam, że chodzi o ten dziwny pin nazwany "OC"
    > Przypomina mi to opisem wyjście otwarty kolektor :)

    ale popatrz jeszcze na to

    "W przypadku wtyczek USB mini i micro (jak na powyższym zdjęciu
    wtyczki zawierające 5 styków) schemat połączeń wygląda nieco inaczej
    niż zawarty w tabeli poniżej.
    W mini i micro USB styk oznaczony jako 4 pozostaje normalnie
    niepodłączony (NC - Not Connected), jest to styk opisywany jako ID,
    dzięki niemu możemy przełączyć nasz port ze slave na host i na odwrót.

    Podłączając pin 4 (ID) z 5 (GND) możemy uruchomić w urządzeniach
    przenośnych OTG (ang. On The Go), co umożliwi nam korzystanie z
    urządzeń jako host. Styk o numerze 5 stanowi GND (przewód czarny). "

    Ale komputer stacjonarny raczej nigdy slave nie bedzie ... wie moze
    faktycznie cos z zasilaniem ?
    pdf do chipsetow trzeba by znalezc.

    taki wyuglany przyklad UHC124
    http://www.farnell.com/datasheets/80773.pdf

    "Over Current Indicator: input signal to indicate to the root
    hub that over current is detected at the port; active low.
    If /OCn is asserted, the root hub will de-assert /POn, and report
    the status in the root hub's port status register. "

    J.

  • 3. Data: 2021-12-02 18:48:12
    Od: KLoSS <n...@a...com.pl>

    W dniu 02.12.2021 o 15:22, jedrek pisze:
> [...]
    /atc5000-5f200f9f3179f890051393.pdf

    > Zostawiać dziś te linie OC w powietrzu czy łączyć faktycznie z masą?

    Może to coś wyjaśni

    https://forum-en.msi.com/index.php?threads/if-youre-
    having-problems-with-usb-ports-read-on.57472/

    --
    KLoSS