  • Data: 2022-02-10 13:40:32
    Temat: Re: Rezystywność a konduktancja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 10 Feb 2022 13:22:06 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    > Rezystywność rozumiem i widzę gdzie w praktyce się przyda (mam wymiary i
    > obliczę R).
    > Ale nie potrafię zrozumieć konduktancji. Gdzie w praktyce to się przyda.
    > Tak jak Simens to obrócony Om, tak konduktywność to obrócona rezystywność.
    >
    > Omy wiem gdzie mogę spotkać w praktyce, ale gdzie Simensy?

    Po prostu odwrotnosc.
    Tak jak jedni mierza spalanie pojazdu w litrach na 100km,
    a inni w milach na galon.

    Wiąze sie to troche z obliczaniem bardziej skomplikowanych ukladow,
    gdzie raz - łatwiej sie mnozy niz dzieli, dwa - mnozenie jest
    addytywne. To akurat złudne, bo ciagle masz

    U=R*I
    lub
    I=k*U

    tylko zalezy co wazniejsze - U czy I.
    Lub jakie polaczenia dominuja.

    Jak masz oporniki polaczone rownolegle i pytasz sie jaki prad poplynie
    przy podaniu pewnego napiecia - prosciej znac konduktancje.

    Konduktywnosc obliczasz zreszta tak samo prosto - masz wymiary,
    konduktywnosc wlasciwą ...

    J.

    P.S. jak to z prawem Ohma bylo
    https://www.youtube.com/watch?v=fk_BpXlfZ8U