eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaRodzaj przekładni planetarnej zRe: Rodzaj przekładni planetarnej z
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.tb3-253.telbes
    kid.pl!not-for-mail
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
    Date: Tue, 17 Dec 2024 21:35:53 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <vjsnb9$87a$4@news.chmurka.net>
    References: <a...@n...chmurka.net>
    <vjsijl$il9$1@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 17 Dec 2024 20:35:53 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="RTomasik";
    posting-host="tb3-253.telbeskid.pl:185.192.243.253";
    logging-data="8426"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:X93qkxSMYy5qJMeE54d6RyXOrFk=
    sha256:/tfwIvfutdIvDj9ArbvWBiheZMKMHDCL8E6E+nJnMKY=
    sha1:5W02H6Fys1Yx9YKoLuzFL821EOE=
    sha256:IHBhC9j9OnH3WbVSgz20DHT1vI7dGqxIPr1E4EfqRXA=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <vjsijl$il9$1@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:50408
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 17.12.2024 o 20:15, PeJot pisze:
    >
    > Ale i silnik statystycznie słabosilny, więc wypadałoby, żeby chociaż
    > sprawność przekładni była wysoka. Przekładna cvt do roweru ma się nijak,
    > przełożenie od 0 nie ma sensu praktycznego, nie da się ruszyć. Na filmie
    > wygląda to na ciężkie, skomplikowane i beznadziejnie w serwisowaniu.
    > Zapewne jakiś nawiedzony marketoid mógłby wepchać takie cvt jako kolejny
    > epokowy wynalazek, ale nie widzę szans na powodzenie. Już prędzej rowery
    > wspomagane elektrycznie zawojują rynek, chociaż MZ na razie idzie tak
    > sobie ?

    Czasem ważniejsze jest umożliwienie ruchu od zera. Weź takie samochody.
    Zastosowanie silnika elektrycznego pozwala na zrezygnowanie ze sprzęgła,
    a sprzęgła, żeby nie wiem jak doskonałe, to jednak w takim zakresie,
    gdzie nie ma przełożenia 1:1 mają niską sprawność oraz zużywają się.
    Przy dużych przełożeniach nie ma na to silnych i sprawność nie będzie
    wielka.

    Natomiast kilka razy oglądałem ten filmik i nadal nie ogarniam, na
    jakiej zasadzie to ma działać. Żebyśmy nie wiem, jak kombinowali, to w
    wypadku przekładni zębatej przełożenie jest liczone jako iloraz ilości
    zębów. Jest jakaś tam minimalna ilość zębów, więc zera w przełożeniu nie
    da się zrobić, a i przełożenia muszą być skokowe. Oczywiście przy dużym
    przełożeniu dołożenie jednego ząbka powoduje niewielką zmianę, a co za
    tym idzie to przełożenie jest skokowe, ale prawie płynne, ale nadal
    skokowe i nie wyobrażam sobie, jakby to miało działać płynnie.

    Na samym początku motoryzacji kombinowano takie różne przekładnie, bo
    próbowano, by silnik chodził na stałych obrotach. Wynikało to z tego, że
    nie do końca radzono sobie z różnymi parametrami spalania. Samochody
    miały osobne ręczne manetki do kąta wy7przedzenia zapłonu przykładowo.
    Ale tam były różne rozwiązania, ale nie zębate. Były przekładnie pasowe
    z przesuwanym pasem .po dwóch stożkach w przeciwnych kierunkach. Była
    taka przekładnia, gdzie osie były pod kątem 90°, gdzie było duże koło i
    małe przesuwane od środka ku brzegowi.

    Obecnie kombinuje się przekładniami elektrycznymi, albo hydraulicznymi.
    Ale jak to zrobić zębatymi? Ma ktoś jakiś link do zwykłego schematu tego
    wynalazku?

    --
    (~) Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: