-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.tb3-253.telbes
kid.pl!not-for-mail
From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
Date: Tue, 17 Dec 2024 21:35:53 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <vjsnb9$87a$4@news.chmurka.net>
References: <a...@n...chmurka.net>
<vjsijl$il9$1@news.chmurka.net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 17 Dec 2024 20:35:53 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="RTomasik";
posting-host="tb3-253.telbeskid.pl:185.192.243.253";
logging-data="8426"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:X93qkxSMYy5qJMeE54d6RyXOrFk=
sha256:/tfwIvfutdIvDj9ArbvWBiheZMKMHDCL8E6E+nJnMKY=
sha1:5W02H6Fys1Yx9YKoLuzFL821EOE=
sha256:IHBhC9j9OnH3WbVSgz20DHT1vI7dGqxIPr1E4EfqRXA=
Content-Language: pl
In-Reply-To: <vjsijl$il9$1@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:50408
[ ukryj nagłówki ]W dniu 17.12.2024 o 20:15, PeJot pisze:
>
> Ale i silnik statystycznie słabosilny, więc wypadałoby, żeby chociaż
> sprawność przekładni była wysoka. Przekładna cvt do roweru ma się nijak,
> przełożenie od 0 nie ma sensu praktycznego, nie da się ruszyć. Na filmie
> wygląda to na ciężkie, skomplikowane i beznadziejnie w serwisowaniu.
> Zapewne jakiś nawiedzony marketoid mógłby wepchać takie cvt jako kolejny
> epokowy wynalazek, ale nie widzę szans na powodzenie. Już prędzej rowery
> wspomagane elektrycznie zawojują rynek, chociaż MZ na razie idzie tak
> sobie ?
Czasem ważniejsze jest umożliwienie ruchu od zera. Weź takie samochody.
Zastosowanie silnika elektrycznego pozwala na zrezygnowanie ze sprzęgła,
a sprzęgła, żeby nie wiem jak doskonałe, to jednak w takim zakresie,
gdzie nie ma przełożenia 1:1 mają niską sprawność oraz zużywają się.
Przy dużych przełożeniach nie ma na to silnych i sprawność nie będzie
wielka.
Natomiast kilka razy oglądałem ten filmik i nadal nie ogarniam, na
jakiej zasadzie to ma działać. Żebyśmy nie wiem, jak kombinowali, to w
wypadku przekładni zębatej przełożenie jest liczone jako iloraz ilości
zębów. Jest jakaś tam minimalna ilość zębów, więc zera w przełożeniu nie
da się zrobić, a i przełożenia muszą być skokowe. Oczywiście przy dużym
przełożeniu dołożenie jednego ząbka powoduje niewielką zmianę, a co za
tym idzie to przełożenie jest skokowe, ale prawie płynne, ale nadal
skokowe i nie wyobrażam sobie, jakby to miało działać płynnie.
Na samym początku motoryzacji kombinowano takie różne przekładnie, bo
próbowano, by silnik chodził na stałych obrotach. Wynikało to z tego, że
nie do końca radzono sobie z różnymi parametrami spalania. Samochody
miały osobne ręczne manetki do kąta wy7przedzenia zapłonu przykładowo.
Ale tam były różne rozwiązania, ale nie zębate. Były przekładnie pasowe
z przesuwanym pasem .po dwóch stożkach w przeciwnych kierunkach. Była
taka przekładnia, gdzie osie były pod kątem 90°, gdzie było duże koło i
małe przesuwane od środka ku brzegowi.
Obecnie kombinuje się przekładniami elektrycznymi, albo hydraulicznymi.
Ale jak to zrobić zębatymi? Ma ktoś jakiś link do zwykłego schematu tego
wynalazku?
--
(~) Robert Tomasik
Następne wpisy z tego wątku
- 18.12.24 01:27 Marcin Debowski
- 18.12.24 10:26 J.F
- 18.12.24 15:12 J.F
- 18.12.24 16:13 PeJot
- 18.12.24 16:17 Robert Tomasik
- 18.12.24 16:22 PeJot
- 18.12.24 17:00 PeJot
- 18.12.24 17:05 J.F
- 18.12.24 17:54 J.F
- 18.12.24 20:11 PeJot
- 19.12.24 08:17 Marek
- 20.12.24 15:10 PeJot
- 20.12.24 19:09 Marek
- 20.12.24 19:44 J.F
- 20.12.24 19:55 PeJot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Ząbki się spaliły jak wiejskie, drewniane stodoły sprzed 50 lat
- Kup szybko nową ładowarkę do smartfona
- Trybik
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Nowa tarcza do telefonu
- Spotkania z Ariane De Rotschild, szefową Iluminatów, Księżniczką Hiszpanii Leonor
- Upadłość i zwolnienia [w Diorze, która była pol prod. głośników - przyp. JMJ]
- Re: Recykling akumulatorów
- Martwy satelita nadał sygnał po dziesięcioleciach
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=