  • 31. Data: 2016-02-15 14:49:13
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 15.02.2016 o 14:23, szerszen pisze:

    > Zamiast wymyślać kiepskie przykłady, zerknij na pasy. Jak już zobaczysz te pasy,
    ale mowa o takim prawdziwym "rondzie" z pasami wymalowanymi do okoła tej wyspy,
    >powiedz mi co ty chcesz tym lewym kierunkiem sygnalizować?

    Chciałbym ci przekazać, że z ronda wyjadę nie prędzej niż zjazdem po
    lewej stronie patrząc sprzed ronda.
    Na pewno nie pojadę prosto a także nie skręcę w pierwszą w prawo.
    Więc bezpiecznie możesz mnie wyprzedzać po prawej stronie gdy jedziesz
    np. prosto.
    Natomiast jeśli ci nie zależy na takiej wiedzy, to możesz przyjąć, że
    włączyłem lewy kierunkowskaz aby nie zapomnieć gdzie chcę pojechać.
    .

  • 32. Data: 2016-02-15 14:51:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    s...@g...com wrote:

    >Bzdura, miganie lewym na rondach to nowomoda, a bierze się
    >prawdopodobnie stąd, że mamy coraz więcej skrzyżowań oznaczonych C12
    > a nie będących skrzyżowaniami o ruchu okrężnym, a gamonie co teraz
    > robią prawko nie odróżniają
    > skrzyżowań o ruchi okrężnym od skrzyżowań o ruchu do okoła wyspy.

    A coz to za nowomowa ?
    C-12 oznacza skrzyzowanie o ruchu okreznym.

    > IMHO lewy kierunek na wjeżdzie daje tą informację że masz zamiar
    > jechać na rondzie dalej i ten lolek który chce wjechać na następnym
    > wjeździe ma szanse wiedzieć że zajmiesz pas wewnętrzny i dzięki temu
    > ruch będzie płynniejszy.

    Hm, ale wcale nie musze zajac wewnetrznego pasa.
    Za to jesli jest i nim jade, to zmiana pasa wymaga zasygnalizowania

    >Kolejna bzdura, taką informację daje Ci brak kierunku, bo z
    >prawdziwego ronda, sygnalizuje się zjazd, jak go nie sygnalizujesz to
    >zgodnie z przepisami nie masz innej możliwości jak dalej poruszać się
    >po okręgu.

    Na zasadzie, ze sygnalizujemy zmiane kierunku lub pasa ruchu ?
    To ja bym rzekl, ze bez migacza nalezy poruszac sie po prostej :-)

    J.

  • 33. Data: 2016-02-15 14:52:29
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 13:37:44 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Czy *kiedykolwiek* analizowałeś migacze innych aut wjeżdżających na rondo?
    > Masz na to czas, czy "lewa wolna" i jedziesz?

    Analizowałem.
    I choć to rzadkie w dzisiejszych czasach to wiem że jak mruga w lewo to znaczy ze
    raczej zajmie wewnetrzny pas i pojedzie bardziej dookoła.
    Czasem sie przydaje choć stopień rozpowszechnienia jest nikły więc praktycznie
    pożytek żaden.

    PS.
    To że opisałem zjawisko nie czyni tego że jakoś powinienem sie z nim identyfikować.

  • 34. Data: 2016-02-15 14:54:38
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 15.02.2016 o 14:30, szerszen pisze:

    > Generalnie patrz na pasy i stosuj się do podstawowych przepisów. ;)

    Słusznie prawisz.
    Tylko skąd wiesz przed wjazdem na rondo jak wyglądają pasy na
    przeciwległym miejscu ronda za wyspą?

  • 35. Data: 2016-02-15 14:56:14
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 14:49:13 +0100
    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Więc bezpiecznie możesz mnie wyprzedzać po prawej stronie gdy jedziesz
    > np. prosto.

    A to jak nie będziesz migał lewym to nie będę mógł Cię bezpiecznie po prawej
    wyprzedzić?

    > Natomiast jeśli ci nie zależy na takiej wiedzy

    Taką wiedzę posiadam z tego że nie migasz, bo jak nie migasz, to jedziesz zgodnie z
    wymalownaymi pasami. Twój lewy migacz niczego do sprawy nie wnosi, oprócz tego że
    pokazuje Twoje braki w znajomości podstawowych przepisów.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 36. Data: 2016-02-15 14:58:06
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 14:37:36 UTC+1 użytkownik szerszen napisał:

> [...]
    okrężnym, a gamonie co teraz robią prawko nie odróżniają skrzyżowań o ruchi okrężnym

    Taka nowomoda że stosowana od czasów mojego dzieciństwa (1970-te i wcześniej).
    Może to jakiś lokalny ewenement ale na śląsku to było dosyć popularne. I jakos nie
    wyginęło mimo tego że w przepisach nie jest jakoś skodyfikowane.
    Więc ktoś tego uczy...

> [...]
    sygnalizuje się zjazd, jak go nie sygnalizujesz to zgodnie z przepisami nie masz
    innej możliwości jak dalej poruszać się po okręgu.

    Nie. Bo jak widzisz po swojej lewej kogoś migającego w lewo, wjeżdzającego na rondo o
    dwu pasach ruchu z drogi o jednym pasie ruchu to wiesz że pojedzie wewnętrznym pasem
    więc możesz spokojnie pojechać zewnetrznym.
    Jak nie mruga to nie wiesz który pas zajmie więc nie możesz swobodnie pojechać sobie
    zewnętrznym.

    PS.
    Twoje "Bzdura" i moje IMHO oraz opis zjawiska jednak nie są na tym samym poziomie
    kultury...

  • 37. Data: 2016-02-15 14:59:06
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 14:54:38 +0100
    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Tylko skąd wiesz przed wjazdem na rondo jak wyglądają pasy na
    > przeciwległym miejscu ronda za wyspą?

    Bo drogi Watsonie, w 99% masz przed takim skrzyżowaniem odpowiednie znaki pionowe i
    poziome. Generalnie nie znajduję w pamięci ronda, czyli skrzyżowania o ruchu
    okrężnym, z postawionymi znakami kierunkowymi przed jego wjazdami, takie znaki stawia
    się przed skrzyżowaniami o ruchu do okoła wyspy.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 38. Data: 2016-02-15 15:02:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello szerszen,

    [...]

> [...]
    > a nie będących skrzyżowaniami o ruchu okrężnym, a gamonie co teraz
    > robią prawko nie odróżniają skrzyżowań o ruchi okrężnym od

    Doucz się, proszę:

    ,,§ 36. 1. Znak C-12 >>ruch okrężny<< oznacza, że na skrzyżowaniu ruch
    odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku."

    1393

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2016-02-15 15:04:51
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 14:51:44 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A coz to za nowomowa ?
    > C-12 oznacza skrzyzowanie o ruchu okreznym.

    I to jest własnie problem w zrozumieniu jak poruszać się po skrzyżowniu oznacoznym
    C12.

    Skrzyżówanie o ruchu orkężnym, czyli po okręgu, to nie to samo co skrzyżowanie o
    ruchu do okoła wyspy.

    > Za to jesli jest i nim jade, to zmiana pasa wymaga zasygnalizowania

    Ale zmiana pasa, a nie zamiar zjechania z ronda określonym zjazdem.

    > Na zasadzie, ze sygnalizujemy zmiane kierunku lub pasa ruchu ?
    > To ja bym rzekl, ze bez migacza nalezy poruszac sie po prostej :-)

    Jak załapiesz początek, to reszta przyjdzie sama ;) Na rondzie, czyli skrzyżowaniu o
    ruchu orkężnym można albo jechać po obwiedni, do czego nie potrzebny żaden migacz, bo
    poruszasz się tym samym pasem, nawet jakbyś jeździł tam pół dnia, albo z niego
    zjechać, migając w prawo. Lewy migacz służy jedynie z zmiany pasa ruchu z
    zewnętrznego, na wewnętrzny, jeśli obwiednia posiada ich n+1.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 40. Data: 2016-02-15 15:05:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 15.02.2016 12:41, t-1 wrote:

    > Jak jechałeś ulicą z południa na północ a po opuszczeniu ronda jedziesz
    > ta samą ulicą z północy na południe to co zrobiłeś?

    Zjechałeś na entym zjeździe (migajac w prawo) ;)

    Sprawa kierunków na rondach jest sprzecznie uregulowana rozsądkiem i PoRD.

    W PoRD rondo to takie samo skrzyżowanie jak każde inne. W rozsądku... to
    już po prostu zależy od skrzyżowania;)

    Bo np jak masz "kwadratowe" rondo będące w istocie skrzyżowaniem dwóch
    dróg dwujezdniowych to przecież nie będziesz migał w prawo na entym
    zjeździe, a zrobisz tak jak to niby zapisane w PoRD czyli jak na każdym
    innym skrzyżowaniu.

    Ale jak masz już spore rondo (już darujmy sobie turbiny i podobne
    wynalazki), to będziesz przecież migał prawym przy zjeżdzie, bo to
    jedyna istotna informacja dla innych. A teraz znajdź w PoRD taki wymóg,
    przy założeniu że całe rondo to jedno skrzyżowanie;)

    A czym będziesz migał przed wjazdem na duże rondko jest w sumie bez
    znaczenia, bo inni i tak z tego żadnej użytecznej informacji nie
    wyciągną - IMHO najlepiej niczym, żeby nie mylić innych bezużytecznymi
    sygnałami. Jak dołożysz do tego, że istnieją duże ronda z bardziej
    porabanymi konfiguracjami niż cztery zjazdy na krzyż, to wychodzi, że
    jednak najrozsądniej migać tylko w prawo na zjeżdzie (oczywiście nie
    mówię o "kwadratowych" skrzyzowaniach dróg dwujezdniowych).

    Na egzaminie za to najlepiej migać tak, jak w danym wordzie/mordzie
    wymagają;)

    Shrek.