    Date: Sun, 3 Jul 2022 08:54:46 +0200
    Subject: Re: Router UPC
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 02.07.2022 23:37, Adam wrote:

    > Niestety, nie widzę Twojego postu, więc tu odpowiadam, być może tylko na
    > fragment.

    O, to ciekawe, nie zmieniałem konfiguracji i nadaję przez serwer
    neostrady. Ty widzę z chmurka.net, może synchronizacja szwankuje.

> [...]
    > Orange) swoje urządzenia mogło konfogurować albo jako (w uproszczeniu)
    > router, albo jako bridge czy też gateway.
    > Do routera możesz wpinać kilkadziesiąt swoich urządzeń, wszystkie dostają
    > adresy wewnętrzne.
    > Natomiast to samo urządzenie (lub inne) w trybie brigde/gateway wystawia
    > adres dostępowy, albo publiczny, albo prywatny. Jest to najczęściej tylko
    > jeden adres. Więc albo podłączasz swój router, który rozdziela internet na
    > wielu klientów (przy okazji robiąc NAT), albo podłączasz tylko jednego

    To jasne

    > Skrętka to tylko medium. Może działać po skrętce, po świetle, po radiu - w
    > zależności od obu urzadzeń i możliwości ich skonfigurowania.

    Ok

    > W trybie dostępu IP dostajesz konkretny adres, adres bramki i maskę.
    > W trybie PPPoE, PPTP itp dostajesz adres, użytkownika i hasło.

    I UPC który tryb Ci niegdyś oferowało? I czy twardy reset te ustawienia
    kasował i wracało do trybu IP?

    > Nie tyle fabryczną, co zaprogramowaną przez dostawcę internetu - ale to też
    > różnie bywa.
    > Jeśli dostawca router ustawi w tryb gateway lub bridge, to najczęściej ten
    > tryb pojawia się po resecie. Użytkownik nie ma dostępu do pełnego resetu
    > "fabrycznego".

    A ten tryb to UPC jest w stanie ustalić zdalnie czy musi technik
    przyjechać do domu?

    Dzięki za odpowiedzi!

    --
    pzdr