  • Data: 2019-02-12 22:10:01
    Temat: Re: Rozbilansowanie ogniw Li-Ion
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ograniczenia nie ma, tzn ma samoistne z uwagi na rezystancje
    > wewnetrzna.

    No jak nie ma, to inna sprawa :)

    Doedukowałem się trochę w temacie i wiem już, że:

    - akumulator żelowy i akumulator AGM to nie to samo, konstrukcja jest inna
    i najczęściej ludzie mylnie nazywają akumulatory AGM żelowymi

    - akumulatory AGM są dużo popularniejsze od żelowych

    - pisałem w tym wątku o akumulatorach żelowych ale tak naprawdę kupiłem
    AGM

    - ładowanie AGM:
    - w 25 st. C: 2.400 ... 2.465 V / celę
    - powyżej 25 st. C: odjąć 5 mV / celę na każdy stopień różnicy
    - poniżej 25 st. C: dodać 5 mV / celę na każdy stopień różnicy

    - ciekawostka #1: generalnie wpompowuje się od 104% do 112% ładunku, który
    został zużyty

    - ciekawostka #2: 60% czasu ładowania uzupełni 90% ładunku, a pozostałe
    10% ładunku zostanie uzupełnione w pozostałe 40% czasu ładowania

    - ładowanie uznajemy za zakończone, gdy prąd spada poniżej prądu
    samorozładowania

    - prąd samorozładowania obliczamy mnożąc pojemność akumulatora przez
    procent rozładowania w ciągu miesiąca (w moim przypadku: 3% * 7.2 Ah =
    216 mA)

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika