  • Data: 2022-05-30 08:40:15
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 28 May 2022 12:34:21 +0200, ii wrote:
    > No tak, rozładowałem. Mierzyło się napięcie, ale porzuciłem samochód a
    > nie wdrożyłem powiadamiania całego świata.

    A pisalem, ze to nie to :-)

    > Przychodzę, nie da się otworzyć drzwi. No cóż ... kluczyk wyjmuję z
    > bezkluczyka i otwieram. Nic nie świeci. Trzeba podłączyć ładowarkę.
    > Ładowarka w bagażniku, nie mam pojęcia jak go otworzyć inaczej niż
    > przyciskiem. Ale w sumie ... ładowarka nie potrafi ładować aku
    > rozładowanych do zera to i tak nic by z tego nie było. Pożyczam więc
    > ładowarkę od sąsiada. 2x droższa od mojej. Podłączam, zaświeca się 6V,
    > więc już czuję, że nic z tego nie będzie. Noc poładowała i stwierdziła,
    > że aku naładowany. Nie rozumie, że należy go jednak ładować do 12V. 8
    > trybów ładowania, g..o jak inne.

    G*o. Niestety - mikroprocesor na pokladzie, a takie g*o.

    No i trzeba trzymac 2 czy 3 ladowarki, albo wydac fortune ... albo
    zrob to sam.

    > Fora tylko potwierdzają, że nie umie
    > naładować rozładowanego. Wdrażam więc rozwiązanie dodatkowe, zasilacz
    > laboratoryjny z ograniczeniem prądowym. Kolejnych kilka godzin, napięcie
    > pod 10V.

    Zle. Bardzo szybko powininen dojsc do tych 12V.
    Chyba, ze udalo ci sie cele przebiegunowac.

    > Da się otworzyć bagażnik, ale już przecież poradziłem sobie bez
    > ładowarki.

    A jak?
    U mnie podobno jest otworek obok zamka i daje sie przekrecic ...

    > Na konsoli komunikat "obróć kierownicę + START". Samochód
    > martwy, nie da się wystartować. Klucze do klemy w bagażniku, czyli
    > jednak przydało się jego odblokowanie. Klema odkręcona, przykręcona,
    > odpalony. Mierzę moduł. Bierze jednak 80mA. Coś dużo ...

    Tak na pewno nie ograniczysz rozladowania akumulatora :-)

    No i ostrzezenie - ten akumulator traktuj jako niepewny.

    J.