    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rozładowanie kondensatora
    Date: Fri, 24 Mar 2023 13:48:44 +0100

    > 3300 uF, 50 V.
    >
    > https://www.tme.eu/Document/89a7fa2cbb02d5b26d3fee80
    fe696788/EEUHD1H100B.PDF

    > Podają Ripple current 1770 mA. Ale to dla pracy ciągłej.
    >

    > Czy mogę bezkarnie ładować do tych 50 V i go rozładowywać przez cewkę
    > (400 zwojów, co daje 0,5 Ohma).
    > Coil gun. Czyli do zabawy, kilka rozładowań na minutę.
    >
    > Robert

    Kiedyś potrzebowałem sprawdzić, czy przez koralik ferrytowy mogę
    przepuścić impulsy 25A to właśnie jakiś elektrolit posłużył mi za źródło.
    Ograniczeniem ripple current jest pewnie określony przyrost temperatury
    kondensatora. Te impulsy co kilkadziesiąt sekund nie podniosą chyba tej
    temperatury tyle co 100 impulsów po 1,7A na sekundę.

    400 zwojów ma jakąś indukcyjność, która spowolni narastanie prądu i udar
    prądowy nie będzie aż tak potężny jak by wychodziło z uwzględnienia tylko R.

    Ile kondensator pożyje to nie wiem, ale zabawa ma zwykle to do siebie,
    że nie trwa wiecznie.
    P.G.