  • Data: 2023-04-27 14:32:01
    Temat: Re: Rozładowanie kondensatora
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 27 Apr 2023 13:05:32 +0200, Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]

    [...]
    > Poszukaj schematu pierwszego polskiego kolorowego telewizora Jowisz. Tam
    > były dwa tyrystory w odchylaniu, drugi był właśnie do wyłączania
    > pierwszego. Ale nie wiem, czy warto się w to bawić.

    Nie wiem, czy w Jowiszu to uniwersalnie zrobili, bo tam specyficzne
    zastowanie.
    Takie skracanie impulsu bylo robione w lampach błyskowych,
    ale czy schematy sa dostepne ... na szybko wyskoczyło IGBT

    https://patents.google.com/patent/US9326365B2/en
    :-)
    http://www.elektronikjk.com/elementy_czynne/IC/NCP50
    80.pdf
    https://www.analog.com/media/en/technical-documentat
    ion/application-notes/an95f.pdf

    Ale moze wcale nie trzeba tego skracania - dlugosc impulsu sie
    reguluje pojemnoscia kondensatora i napięciem ...

    J.