  • Data: 2020-07-03 13:46:56
    Temat: Re: Rozmowa z ciepłomierzem.
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 03/07/2020 13:39, Marek wrote:
    > Prosty protokół typu wyślij adres rejestru a
    > zwrócę ci jego wartość. Zadzwoniłem do producenta swojego licznika i
    > przysłał mi mailem protokół w PDF. Domyślny bitrate 9600. to jest jakiś
    > szerszy standard używany w większości liczników energii elektrycznej być
    > może w innych licznikach też. W niektórych jest modbus  na rs485.
    > Znajdziesz pełną bibliotekę do Arduino więc będziesz mógł zaadaptować kod.

    OK, rozumiem że jest taka bibliteka, pamietasz nazwę choć?

    (na marginesie, nie wierzę że to to samo, każdy dział projektowy uważa
    za punkt honoru wymyśleć jeszcze głupszy protokół niż konkurencja, a
    branie gotowców to jakaś ujma na honorze i brak profesjonalizmu).

    > kwestia prawa wystarczy wprowadzić ustawę obowiązku dołączania schematów
    > do urządzeń było tak kiedyś i świat się z tego powodu nie zawalił

    Myślisz że to zbiorowiko 460 prawników, tumanistów, cwaniaków i innej
    swołoczy rozumie taką potrzebę ;)? To nie przejdzie, jeszcze by ktoś
    rozkręcił radio, i kto odpowie jak kogoś porazi prąd? Prędzej będzie
    ustawa zakazująca jakichkolwiek form rękodzieła, napraw i modyfikacji.
    To nie są czasy dla hobbystów ...