-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.tenant1-nat1.s
anger.ac.uk!not-for-mail
From: K <n...@e...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rozwiazanie na brak ciaglosci OC i beterminowe badania techniczne.
Date: Mon, 19 Apr 2021 20:39:05 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <s5km8o$boe$1$horizn@news.chmurka.net>
References: <s5jvde$tso$1$horizn@news.chmurka.net>
<607d8594$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<s5k3lu$mh$1$horizn@news.chmurka.net>
<607da454$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
<607db1d0$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
<607dbff9$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: tenant1-nat1.sanger.ac.uk
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 19 Apr 2021 19:39:04 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="horizn";
posting-host="tenant1-nat1.sanger.ac.uk:193.62.205.241";
logging-data="12046";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.7.1
In-Reply-To: <607dbff9$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: en-GB
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2693389
[ ukryj nagłówki ]On 19/04/2021 18:38, nadir wrote:
> W dniu 19.04.2021 o 18:35, RadoslawF pisze:
>
>> To co jest nie bardzo różowo według ciebie?
>> Bo już drugi raz piszesz o minusach a nie wyjaśniasz jakich.
>
> Piszę i objaśniam.
> 1. OC - faktycznie nie potrzeba płacić jak samochód nie porusza się po
> drogach publicznych. Tyle tylko, że minimalny okres to jest miesiąc, a
> stawki przez towarzystwa są tak skalkulowane, że 3-4 miesiące(nie muszą
> być kolejne) potrafią kosztować więcej niż normalna stawka za cały rok.
> Dodatkowo nie każde TU jest zainteresowane i ma ofertę dla zabytków.
> 2. Jednorazowy przegląd - to prawda, ale samochód ma być w 100% sprawny
> technicznie i spełniać przynajmniej przepisy z czasów gdy był
> wyprodukowany jeżeli ma się poruszać po drogach publicznych. Czyli może
> nie mieć pasów, światła mogą być byle jakie, emisja spalin do dupy, ale
> kiepskie hamulce, pęknięta szyba czy klosz lampy dają możliwość zabrania
> dowodu rejestracyjnego przy pierwszej lepszej kontroli i trzeba samochód
> doprowadzić do porządku. I to się wiąże z następnym punktem.
No wiec ta luke wykorzystuja ci, ktorzy wlasnie maja po kilka aut i jak
twierdza wszystkie w nalezytym stanie. Przynajmniej ci co sie tutaj
wypowiadali tak twierdzili.
> 3. Taki samochód jest wpisany do rejestru zabytków, nie można ingerować
> w jego wygląd i konstrukcję, a wszelkie naprawy wykonywać na
> "oryginalnych" częściach/podzespołach.
wg prawa 75% musi byc oryginalne, a diagnosta nie bedzie robil
dochodzenia czy rozrzad ma oryginalny czy zamiennik, to samo tyczy sie
sprezyn, amortyzatorow, tulei i 100 innych czesci.
> Teoretycznie konserwator może sypnąć kasą na odtworzenie takiego
> samochodu po na przykład stłuczce, ale z reguły nie ma na to kasy, bo
> trzeba wydać na Licheń czy jakąś inną katedrę i bujaj się sam.
> Jak już się komuś znudzi zabytek, to trzeba znaleźć innego pasjonata na
> kupno takiego cacka, bo na złom go nie można oddać.
>
Zlinkowany artykul to raczej wykorzystanie luki przez ludzi, ktorzy np.
maja kilka aut albo pracuja za granica na rocznych kontraktach, a nie
faktyczni posiadacze zabytkow. Patrz wyzej.
>> Problemem dla ciebie będzie utrudniona sprzedaż za granicę?
>
> Sprzedaż za granicę to pikuś, bo tego w zasadzie zgoda jednorazowa, co
> nie znaczy, że każdy z automatu ją dostanie, decyduje wojewódzki
> konserwator zabytków. Za to każdy wyjazd, na zlot czy na piwo, też
> trzeba zgłosić i uzyskać zgodę.
>
> Więc jak ktoś ma faktycznie zabytkowy/historyczny samochód do
> okazjonalnego poruszanie się, to OK. Ale jako codzienny dupowóz, który
> trzeba naprawiać i konserwować, a można jeszcze nim gdzieś przydzwonić,
> to jednorazowy przegląd w/g mnie nie rekompensuje tu niczego. Ale to
> każdy musi policzyć sobie sam. Ja sobie policzyłem i mimo, że mam
> samochód, który mógłby bez większego problemu dostać żółte tablice, nie
> poszedłem w to.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- nowa Skoda z potężnym silnikiem
- IZERY NIE BĘDZIE. Trzeba dbać o rentowność europejskich producentów
- motorek
- Przy okazji obwodnicy Zamościa
- Będę kupował stary samochód bo chcę być EKOLOGICZNY ;-)
- Re: Czy naprawa pralki, jest opłacalna?
- Pierwszy
- Do DZBANÓW jadących z pierwszeństwem
- [medai] Skąd bierze się głupota?
- Jak Stuhr znowu siądzie po pijaku za kierownicę to zabiorą mu SAMOCHÓD
- Na lewo patrz!
- Jebana UE nakłada CŁA na chińskie samochody
- Zmiana podejścia do elektryków
- Przyspiesz bo Twój Jaguar juz to zrobil za Ciebie
- Tak tylko o egzaminatorach na PJ. Kto ich dziś ZATRUDNIA i jak mają płacone?
Najnowsze wątki
- 2024-03-28 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-03-28 Warszawa => Technical Tribe Leader (Java Background) <=
- 2024-03-28 Eltec nie zyje?
- 2024-03-28 Katowice => Application Engineer for Service and Deployments <=
- 2024-03-28 Wrocław => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-03-28 Vectra 'Plan domowy bez limitu'
- 2024-03-28 Szczecin => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-03-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-03-28 Wnuczek z Wehrmachtu idzie na rympal.
- 2024-03-28 Bażanowice => Inżynier Industrializacji - Elektronik <=
- 2024-03-28 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-03-28 Czy kompozyty (poliamid) są lepsze od stopów metali?
- 2024-03-28 nowa Skoda z potężnym silnikiem
- 2024-03-27 o Pegasusie raz jeszcze
- 2024-03-27 Gdańsk => Transport Operations Coordinator Deep Sea with Spanish or P