eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozwiazanie na brak ciaglosci OC i beterminowe badania techniczne. › Re: Rozwiazanie na brak ciaglosci OC i beterminowe badania techniczne.
    From: K <n...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rozwiazanie na brak ciaglosci OC i beterminowe badania techniczne.
    Date: Mon, 19 Apr 2021 20:39:05 +0100

    On 19/04/2021 18:38, nadir wrote:

> [...]
    > Dodatkowo nie każde TU jest zainteresowane i ma ofertę dla zabytków.
    > 2. Jednorazowy przegląd - to prawda, ale samochód ma być w 100% sprawny
    > technicznie i spełniać przynajmniej przepisy z czasów gdy był
    > wyprodukowany jeżeli ma się poruszać po drogach publicznych. Czyli może
    > nie mieć pasów, światła mogą być byle jakie, emisja spalin do dupy, ale
    > kiepskie hamulce, pęknięta szyba czy klosz lampy dają możliwość zabrania
    > dowodu rejestracyjnego przy pierwszej lepszej kontroli i trzeba samochód
    > doprowadzić do porządku. I to się wiąże z następnym punktem.

    No wiec ta luke wykorzystuja ci, ktorzy wlasnie maja po kilka aut i jak
    twierdza wszystkie w nalezytym stanie. Przynajmniej ci co sie tutaj
    wypowiadali tak twierdzili.

    > 3. Taki samochód jest wpisany do rejestru zabytków, nie można ingerować
    > w jego wygląd i konstrukcję, a wszelkie naprawy wykonywać na
    > "oryginalnych" częściach/podzespołach.

    wg prawa 75% musi byc oryginalne, a diagnosta nie bedzie robil
    dochodzenia czy rozrzad ma oryginalny czy zamiennik, to samo tyczy sie
    sprezyn, amortyzatorow, tulei i 100 innych czesci.

    > Teoretycznie konserwator może sypnąć kasą na odtworzenie takiego
    > samochodu po na przykład stłuczce, ale z reguły nie ma na to kasy, bo
    > trzeba wydać na Licheń czy jakąś inną katedrę i bujaj się sam.
    > Jak już się komuś znudzi zabytek, to trzeba znaleźć innego pasjonata na
    > kupno takiego cacka, bo na złom go nie można oddać.

    Zlinkowany artykul to raczej wykorzystanie luki przez ludzi, ktorzy np.
    maja kilka aut albo pracuja za granica na rocznych kontraktach, a nie
    faktyczni posiadacze zabytkow. Patrz wyzej.