  • Data: 2020-10-17 11:21:17
    Temat: Re: Ryzen 7 1700 + ECC RAM
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 17 Oct 2020 04:06:17 GMT
    doszła do mnie wiadomość <Z4uiH.898637$dTb.324643@fx41.ams1>
    od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :

    R_HEC.html

    >Dzięki Olaf, czyli tak, to moje powyżej (dec)72695726 (hex)149D09D.
    >Uppermost 4 (z 12) nibbles to 0, czyli należy to odczytać, że mamy 0
    >błędów/72695726 odczytów. Podobnie z "seek". Miło.
    >
    >Czyli na szybko, bez przeliczania błędy są jeśli przy Seagatach te dwa
    >pola mają wartości dec 4294967297 lub więcej.
    >
    >U pioruna:
    >Nie ma błędów.

    >Są błędy.

    Błędy seek error mogą wynikać z trzęsionki dysku(coś nim szarpie, drugi dysk obok,
    stary
    wentylator czy trzęsienie ziemi).
    Przykładowo, odpalić skan dysku w Victorii czy MHDD, włączyć widok "grid" i lekko
    stukać
    palcem w skanowany dysk czy w cały komputer(tu trochę mocniej).
    Rezultaty mogą cię zaskoczyć(nowsze dyski jakoś dają sobie z tym radę, starsze
    szaleją).