-
Date: Fri, 14 Oct 2011 21:26:29 +0200
From: R2r <b...@a...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:7.0.1) Gecko/20110929
Thunderbird/7.0.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [SPAM] Opel Insignia ST do kupienia ....
References: <4e929ec6$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
<j6u9t4$8os$1@node2.news.atman.pl>
<4e92aec7$0$3498$65785112@news.neostrada.pl>
<j6ur2b$16a$1@inews.gazeta.pl> <j6uuqe$e8k$1@inews.gazeta.pl>
<j6uvn4$htl$1@inews.gazeta.pl> <j74nn0$hsn$1@inews.gazeta.pl>
<j7685r$hp0$1@inews.gazeta.pl> <j76e04$6hj$1@inews.gazeta.pl>
<j76evl$9br$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
<j79utr$qru$1@inews.gazeta.pl> <4e987fe1$1@news.home.net.pl>
<j79vjv$sme$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <j79vjv$sme$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 94.40.72.20
Message-ID: <4...@n...home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1318620389 94.40.72.20 (14 Oct 2011 21:26:29 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 49
X-Authenticated-User: ...@a...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home
.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2406590
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-10-14 20:39, kamil/Endurorider.pl pisze:
> Nie,
Tak myślałem. :-)
> natomiast odbyłem soczystą dyskusję na temat tego rozwiązania które
> przez ponad 2 lata miał mój znajomy w samochodzie i stąd wiem, że nie
> można "zaciągnąć" ręcznego w czasie jazdy w fordzie galaxy
Czy na pewno nie można? Bo moje doświadczenia z elektrycznie sterowanym
ręcznym w Lagunie nie potwierdzają tego co piszesz. Hamulec ręczny
działa również podczas jazdy z tym, że nie zablokuje się jak podczas
postoju ale reaguje natychmiast na puszczenie.
Ale może konstruktorzy Forda inaczej zrealizowali to urządzenie, choć
byłoby to o tyle dziwne, że hamulec ręczny powinien móc pełnić funkcję
awaryjnego w przypadku, gdy hamulec zasadniczy ulega awarii.
W każdym razie twoje sformułowanie, że jest to "idealne rozwiązanie dla
osób, które nie ogarniają jazdy samochodem do końca" przypomina mi
podobne odzywki kilka lat temu na temat czujników cofania, że to niby
dla tych co nie potrafią parkować. Otóż jest to takie samo - jak to
raczyłeś nazwać - pierniczenie. Wynalazek ten - obecnie coraz bardziej
powszechny - okazał się po prostu ułatwieniem. I podobnie jest z
hamulcem ręcznym, elektrycznie sterowanymi szybami, kartą wolne ręce
(czy innymi systemami keyless) itd. Zapewniam Cię, że potrafię używać
klasycznego hamulca ręcznego :-) tym niemniej ten elektroniczny jest
według mnie wygodny i nie mam nic przeciwko niemu. W Lagunie II nie
podobało mi się tylko miejsce umieszczenia wyłącznika. Na szczęście w
III wrócił on już na tunel środkowy.
> podważa sens tego patentu, ponieważ w przypadku awarii elektryki etc. co
> daje elektryczny ręczny?
> Klasyczna wersja na linkę zadziała zawsze i jak
> dla mnie to jest jej główna przewaga analogowej technologii.
Linki też potrafią pękać, zamarzać czy zacierać się. I wtedy mimo braku
awarii elektryki hamulec Ci nie zadziała...
Dodatkowo w Lagunie na ten przykład po zaciągnięciu na postoju (nie
zapomnisz o zaciągnięciu, gdyż uruchamia się automatycznie po wyłączeniu
silnika) system czuwa jeszcze przez kilka godzin i w przypadku wykrycia
ruchu samochodu (np. gdy zacznie się staczać z górki) dociąga go, więc
nie ma niebezpieczeństwa zbyt słabego zaciągnięcia. Tego mechaniczny
system nie daje.
Tak więc - wbrew Twojej opinii - nie jest to rozwiązanie dla
nieogarniających klasycznego hamulca ręcznego (bo i co w nim niby jest
do ogarnięcia), lecz inne rozwiązanie mające - jak każde - swoje plusy i
minusy, przy czym te minusy są (piszę na podstawie własnych doświadczeń)
nieco wątpliwe.
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
Następne wpisy z tego wątku
- 15.10.11 08:29 kamil/Endurorider.pl
- 15.10.11 09:19 Grejon
- 15.10.11 10:27 R2r
- 15.10.11 11:25 R2r
- 15.10.11 15:22 kamil/Endurorider.pl
- 15.10.11 15:33 kamil/Endurorider.pl
- 18.10.11 19:48 jerzu
- 18.10.11 23:29 kamil/Endurorider.pl
- 19.10.11 00:31 Marcin Stankiewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=