  • Data: 2022-11-22 16:12:47
    Temat: Re: Samochody elektryczne
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.11.2022 o 10:50, Cavallino pisze:

    > Żeby średni dzienny przebieg samochodu osobowego (nie mój, tylko taki
    > ogólny), z pv odzyskać, w ciepłe miesiące wystarczy kilka godzin słońca
    > dziennie.

    To jest raczej 40 do 50, w sensie że nawet latem (średnia) nie wypada
    tak, żeby świeciło 70% całe lato.

    Policzmy. 10kW na dachu daje nam przez godzinę 10kW w maxie słoneczka
    czyli przez 6h mamy 60kWh co jest średnią pojemnością baterii autka
    (60Kwh) i wystarcza na 300km co daje jedno ładowanie na 3 dni, licząc
    średnią przebiegu dziennie ~ 100km co w skali miesiąca daje nam 2500km
    czyli rocznie 30kkm, czyli akurat średnio 100% możliwości naszych paneli
    latem. Jest jeszcze jesień, zima i wiosna i tutaj nie styka i trzeba
    dokupić :)...bo to co zaoszczędzimy w te 2 dni bez ładowania, pompujemy
    do energetyki i odzyskujemy jesienią, zimą i wiosną.

    Tak w sumie nie jest i te 2 dni należy liczyć jako 30% możliwości
    (bezsłoneczne).

    Takie proste liczenie. Nie wiem czy wystarczy na domek ale na pompę
    ciepła ale raczej zabraknie, podobnie jak na inne energoprądowożerne
    wydziwy :)

    20kW w PV zmienia ten stan rzeczy a 30kW w PV daje w takiej konfiguracji
    niezależność w sumie od energetyki w sensie, że nie ma potrzeby kupować
    prądu. To proste/optymalne liczenie.

    30kW w PV już kosztuje sporo i nie każdy ma na to miejsce.

    Jeszcze rok temu, coś takiego było bzdurą ale obecnie, kiedy ceny
    opału/prądu/paliw rosną, to zaczyna być bardziej opłacalne. Ale tylko
    dlatego właśnie. Wystarczy jednak, że ceny za jakiś czas spadną to
    inwestycja wydłuży się w sensie poniesionych kosztów (zwrot), zakładając
    że nic się nie spierdoli a ubezpieczenie pokryje pożar czy gradobicie.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>