eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochody elektryczne › Re: Samochody elektryczne
  • Data: 2022-11-25 23:51:16
    Temat: Re: Samochody elektryczne
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 25.11.2022 o 23:23, ii pisze:


    >> Nigdy nie kupię używki elektryka. Przeraża mnie koszt baterii jak się
    >> skończy stara, nie pisząc już o jakiejś kolizji, gdzie istnieje duże
    >> prawdopodobieństwo uszkodzenia akumulatora.
    >
    > W większości kolizji jest małe. Mniejsze niż silnika w spalinowym, który
    > też przecież kosztuje w ..j kasy pomijając jakieś rzęchy, którymi nikt
    > nie chce jeździć i usiłuje kawałkami sprzedać.

    Gupolu, w kolizji porównywalnej do uszkodzenia silnika w spalinowcu a
    elektryka to silnik auta za 20kzł kosztuje z 5 tys a akumulator 100 tys,
    bo używki nikt nie wkłada :]

    "Jak pokazują statystyki AXA, kierujący elektrykami powodują o 50 proc.
    więcej kolizji z uszkodzeniem własnego pojazdu niż osoby poruszające się
    samochodami z tradycyjnym napędem. W przypadku aut z silnikami o dużej
    mocy użytkownicy modeli zasilanych z baterii powodują nawet dwukrotnie
    więcej tego typu kolizji niż kierujący wersjami spalinowymi."
    https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/kierowcy-ele
    ktrykow-powoduja-wiecej-kolizji-niz-prowadzacy-auta-
    spalinowe-raport/rgy2zjt

    "Jak dowodzą badacze z AXA, piętą achillesową modeli elektrycznych jest
    także podwozie, a dokładnie zabezpieczenie akumulatorów. Te są dobrze
    chronione z przodu, po bokach i z tyłu, ale pozostają narażone na
    uszkodzenia od dołu. A z tymi mamy do czynienia np. przez wysepki
    drogowe, podczas najechania na kamień lub nawet podczas pokonywania
    rond. AXA sugeruje producentom aut zabezpieczenie baterii, wyposażając
    podwozie przykładowo w osłonę z tytanu lub innego materiału o wysokiej
    odporności. Także Euro NCAP powinien zdaniem AXA wprowadzić scenariusz
    testu zderzeniowego badającego stabilność od dołu.

    Ten element jest o tyle ważny, że w przypadku uszkodzenia akumulatora
    może dojść do pożaru. I o ile do pożarów dochodzi stosunkowo rzadko,
    nawet w przypadku aut spalinowych, to warto mieć na uwadze fakt, że
    ugaszenie baterii pojazdu elektrycznego jest trudniejsze."


    >>> Tyle że gadaliśmy o 20 latach, sam to zacząłeś.
    >>
    >> Po 20 latach masz złom elektryka i paneli i jesteś dokładnie tam gdzie
    >> stałeś na początku. Elektryk po 20 latach jest wart cenę złomu.
    >> Spalinowiec jednak nie. Nie wiem czy wiesz dlaczego :)
    >
    > Jeszcze nie ma 20-letnich elektryków, ale ... 20-letni spalinowiec jest
    > wart 1/4 tego co w niego włożyłeś przez ostatni rok albo dwa. Jak nie
    > włożyłeś to dokładnie cenę złomu.

    Dziwne, mam Mitsu Colta z 2000 i nic nie wkładałem a jest IGŁA. Gdybym
    miał elektryka z tym przebiegiem i latami to pewnie aku do wymiany :D:D:D
    Kupiłem go za 4kzł z przebiegiem 60kkm.

    Bredzisz :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: