  • Data: 2022-12-09 03:29:40
    Temat: Re: Samoczynne resetowanie komputera ... Zasilacz?
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 6 gru 2022 o 08:43, trybun pisze:

    > Jak już pisałem powyżej - system w trakcie instalacji wstępnie ustawia
    > parametry pracy poszczególnych elementów komputera, m.in zapotrzebowania
    > na prąd.  Zamontowanie nowego zasilacza może zadziałać na wybrane
    > elementy komputera jak prawy prosty Gołoty na szczenę Tysona, czy
    > odwrotnie.

    Zwłaszcza wówczas, gdy zamiast 5V podasz 230V. ;)

    > To co może? Bo karty padły jak muchy.

    Niezależnie od reinstalacji Win -- zostanie rozpoznana ewentualna
    zmiana kart i albo podczepiony zostanie stosowny sterownik
    dedykowany, albo ogólny... Ty zaś podmieniłeś same zasilacze...

    -=-

    Wymieniając zasilacz mogłeś mechanicznie (palcem) ruszyć kartą, czym
    mogłeś popsuć cieplne mostki pomiędzy GPU i radiatorem... Mogłeś też
    inaczej rozprowadzić chłodzące powietrze -- choćby innym układem
    przewodów elektrycznych... Nowy zasilacz mógł wydzielać więcej
    ciepła niż stary, podnosząc temperaturę także wokoło kart...

    Zbyt wysoka temperatura potrafi zabijać -- dlatego warto kon_trolować...

    Mogło też mieć miejsce coś innego -- dlaczego zmieniłeś zasilacz? Bo
    stary padł? Może żywot kart był tak samo długi jak żywot zasilaczy?...
    (w jednym mym komputerze były 4 karty graficzne, z czego 2 spaliłem;
    ale w tymże komputerze był tylko jeden zasilacz, który jest sprawny,
    choć został wyprodukowany ćwierć wieku temu)

    Dwa razy to mało -- może poszukaj innych osób, które popsuły karty
    tuż po zmianie zasilaczy...

    Instalacja Win raczej ;) do zmiany zasilacza ma się nijak.

    -=-

    Czasami ;) warto pomyśleć, pomierzyć, głębiej i staranniej zajrzeć...
    Aprioryczne wróżenie (czy dociekanie) może czasami ;) zawodzić.

    -=-

    Nikogo nie zniechęcam do reinstalacji Win. :)
    (ale w imię czego raz za razem wszystko od nowa ustawiać?...)

    Qpiłem laptop z zainstalowanym 64W10; stamtąd ów Win przeniosłem na C2D;
    skąd przeniosłem do laptopa, z którego teraz piszę a który qpiony został
    z 64W11... C2D padł (padła właśnie grafika -- parę lat po przeniesieniu
    ww. 64W10 na C2D) a dwa pozostałe laptopy pracują, choć w jednym
    (starszym) zmieniłem zasilacz (bez reinstalowywania ;) systemu)
    i mam uszkodzony aqmulator...

    Na obu laptopach mam najnowsze wersje 22H2 64W10 różnie pokonfigurowane
    i stale/zawzięcie/zajadle/nieustannie ;) aktualizowane -- rzecz jasna
    niezależnie...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...