eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamoładująca się Toyota zamiata elektryki › Re: Samoładująca się Toyota zamiata elektryki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c140-222.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samoładująca się Toyota zamiata elektryki
    Date: Thu, 28 Jan 2021 15:56:53 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <ruujbl$8ka$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <u...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: c140-222.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 28 Jan 2021 14:56:53 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c140-222.icpnet.pl:85.221.140.222";
    logging-data="8842"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.7.0
    In-Reply-To: <u...@4...net>
    X-Antivirus-Status: Clean
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 210128-0, 28.01.2021), Outbound message
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690740
    [ ukryj nagłówki ]

    Właśnie pozamiatali, ale Toyotę, z jej oszustwami reklamowymi:

    https://elektrowoz.pl/auta/ker-wlodzimierz-zientarsk
    i-w-reklamie-toyoty-wprowadza-w-blad-wideo/

    Komisja Etyki Reklamy orzekła, że reklama hybryd Toyoty i Lexusa może
    wprowadzać odbiorców w błąd, a użyte w niej co najmniej jedno
    sformułowanie jest nadużyciem.

    Zgodnie z uchwałą KER, Toyota naruszyła kilka artykułów Kodeksu Etyki
    Reklamy, w tym artykuły 8., 10. i 11. (źródło):

    Art. 8
    Reklama nie może nadużywać zaufania odbiorcy, ani też wykorzystywać jego
    braku doświadczenia lub wiedzy.

    Art. 10
    1. Ponadto reklamy nie mogą wprowadzać w błąd jej odbiorców, w
    szczególności w odniesieniu do:
    a) istotnych cech, w tym właściwości, składu, metody, daty produkcji,
    przydatności, ilości, pochodzenia (w tym geograficznego) reklamowanego
    produktu;

    Art. 11
    Reklamy porównawcze są dopuszczalne, jeżeli służą interesom ożywionej
    konkurencji oraz informacji publicznej. Nie mogą jednak wprowadzać w
    błąd odbiorców reklamy.

    Uznano, że Włodzimierz Zientarski wypowiadając się na temat hybryd
    plug-in ,,nadużywa zaufania odbiorców i wykorzystuje ich brak
    doświadczenia lub wiedzy", a ,,sformułowanie sugerujące, iż hybrydy
    plug-in muszą być codziennie ładowane jest nadużyciem". Szczególnie, że
    hybrydy plug-in także ładują się podczas jazdy.

    Warto dodać, że Toyota i Lexus prowadzi lub prowadziła na całym świecie
    kampanię reklamową, w którym podkreślała ,,samoładowanie" lub
    ,,samodoładowywanie" się hybryd, niekiedy używając nawet określenia
    ,,elektryczny napęd hybrydowy". W Norwegii sformułowanie uznano za
    wprowadzające konsumentów w błąd, a producent został zobowiązany do
    wycofania spotu z obiegu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: