  • 1. Data: 2021-01-28 12:44:13
    Temat: Samoładująca się Toyota zamiata elektryki
    Od: collie <c...@v...pl>

    Spot reklamowy nowej, hybrydowej Toyoty Corolla to w zasadzie drwina
    z samochodów elektrycznych. Na filmie, gdy czerwona Corolla mija po
    drodze też elektryczny samochód, którego właściciel z wyraźnym
    zniecierpliwieniem ładuje z przydrożnej ładowarki, pojawia się napis
    "nie zostań w tyle", po czym lektor dodaje: "nowa Toyota Corolla,
    samoładująca się hybryda".

  • 2. Data: 2021-01-28 12:56:27
    Temat: Re: Samoładująca się Toyota zamiata elektryki
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-01-2021 o 12:44, collie pisze:
> [...]
    > zniecierpliwieniem ładuje z przydrożnej ładowarki, pojawia się napis
    > "nie zostań w tyle", po czym lektor dodaje: "nowa Toyota Corolla,

    Jak śmierć w oczy zagląda, to można i dziennikarza w reklamie obsadzić,
    albo wymyślać tego typu pierdolety.....
    Oni już wiedzą, że linę mają już na szyi i tylko kwestia czasu, aż im
    ktoś stołek spod nóg wykopnie....

  • 3. Data: 2021-01-28 13:43:28
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    "Samoładujący się elektryczny napęd hybrydowy"

    Nadal mnie to śmieszy ;-)

  • 4. Data: 2021-01-28 14:13:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Jan 2021 12:44:13 +0100, collie napisał(a):

    > "nowa Toyota Corolla,
    > samoładująca się hybryda".

    Oto potęga marketingu :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 5. Data: 2021-01-28 14:49:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "collie" napisał w wiadomości grup
    t...
> [...]
    >zniecierpliwieniem ładuje z przydrożnej ładowarki, pojawia się napis
    >"nie zostań w tyle", po czym lektor dodaje: "nowa Toyota Corolla,

    Reklama bodajze Skody leciala w dwoch wersjach:
    -nie musze ładowac - auto naladuje sie samo,
    -nie musze palic benzyny - moge naladowac baterie z gniazdka.

    Ale tak prawde mowiac ... bardzo mi sie podoba auto, ktorym w miescie
    moge nie smrodzic, a trasie nie musze stawac co chwila na ... obiad
    :-)

    Tylko pewnie kupia jacys nowobogaccy, ktorych nie stac na gniazdko i
    tyle z czystego powietrza bedzie :-P

    J.

  • 6. Data: 2021-01-28 15:00:37
    Od: K <n...@e...com>

    On 28/01/2021 13:49, J.F. wrote:
    > Użytkownik "collie"  napisał w wiadomości grup
    t...

> [...]
    > moge nie smrodzic, a trasie nie musze stawac co chwila na ... obiad :-)
    >
    > Tylko pewnie kupia jacys nowobogaccy, ktorych nie stac na gniazdko i

    Ale wiadomo kiedy/w jakich waunkach sie laduje w jakim stopniu i kiedy
    uzywa silnika elektrycznego i na ile ma zasiegu?

  • 7. Data: 2021-01-28 15:06:05
    Od: K <n...@e...com>

    On 28/01/2021 14:00, K wrote:
> [...]
    t...

    > Ale wiadomo kiedy/w jakich waunkach sie laduje w jakim stopniu i kiedy
    > uzywa silnika elektrycznego i na ile ma zasiegu?

    Laduje sie z silnika spalinowego tak jak Ampera 10 lat temu.

  • 8. Data: 2021-01-28 15:44:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 28/01/2021 13:49, J.F. wrote:
> [...]

    [...]
    >Ale wiadomo kiedy/w jakich waunkach sie laduje w jakim stopniu i
    >kiedy uzywa silnika elektrycznego i na ile ma zasiegu?

    Albo ... sie myle, i chodzi o dwie rozne wersje do wyboru

    https://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzenia/Dwa-nap
    edy-hybrydowe-Skody-Octavii,41471,3

    -plug-in z bateria 13kWh i zasiegiem 62km na pradzie,

    -"miekka hybryda e-Tec", z bateria 0.6kWh, i praktycznie bez zasiegu,
    za to wspomagajacym silnik spalinowy .. czy moze silniczek spalinowy,
    bo sa wersje 1.5 oraz 1.0

    J.

  • 9. Data: 2021-01-28 15:56:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Właśnie pozamiatali, ale Toyotę, z jej oszustwami reklamowymi:

    https://elektrowoz.pl/auta/ker-wlodzimierz-zientarsk
    i-w-reklamie-toyoty-wprowadza-w-blad-wideo/

    Komisja Etyki Reklamy orzekła, że reklama hybryd Toyoty i Lexusa może
    wprowadzać odbiorców w błąd, a użyte w niej co najmniej jedno
    sformułowanie jest nadużyciem.

    Zgodnie z uchwałą KER, Toyota naruszyła kilka artykułów Kodeksu Etyki
    Reklamy, w tym artykuły 8., 10. i 11. (źródło):

    Art. 8
    Reklama nie może nadużywać zaufania odbiorcy, ani też wykorzystywać jego
    braku doświadczenia lub wiedzy.

    Art. 10
    1. Ponadto reklamy nie mogą wprowadzać w błąd jej odbiorców, w
    szczególności w odniesieniu do:
    a) istotnych cech, w tym właściwości, składu, metody, daty produkcji,
    przydatności, ilości, pochodzenia (w tym geograficznego) reklamowanego
    produktu;

    Art. 11
    Reklamy porównawcze są dopuszczalne, jeżeli służą interesom ożywionej
    konkurencji oraz informacji publicznej. Nie mogą jednak wprowadzać w
    błąd odbiorców reklamy.

    Uznano, że Włodzimierz Zientarski wypowiadając się na temat hybryd
    plug-in ,,nadużywa zaufania odbiorców i wykorzystuje ich brak
    doświadczenia lub wiedzy", a ,,sformułowanie sugerujące, iż hybrydy
    plug-in muszą być codziennie ładowane jest nadużyciem". Szczególnie, że
    hybrydy plug-in także ładują się podczas jazdy.

    Warto dodać, że Toyota i Lexus prowadzi lub prowadziła na całym świecie
    kampanię reklamową, w którym podkreślała ,,samoładowanie" lub
    ,,samodoładowywanie" się hybryd, niekiedy używając nawet określenia
    ,,elektryczny napęd hybrydowy". W Norwegii sformułowanie uznano za
    wprowadzające konsumentów w błąd, a producent został zobowiązany do
    wycofania spotu z obiegu.

  • 10. Data: 2021-01-28 16:54:24
    Od: K <n...@e...com>

    On 28/01/2021 14:56, Cavallino wrote:

> [...]
    > ,,elektryczny napęd hybrydowy". W Norwegii sformułowanie uznano za
    > wprowadzające konsumentów w błąd, a producent został zobowiązany do

    Cala ta elektryczna galaz motoryzacji jest oparta na klamstwie i
    platnych trolach internetowych. To juz ten sam poziom co plaskoziemcy i
    antyszczepionkowcy ;)