  • Data: 2012-03-26 17:33:45
    Temat: Re: Sandy Bridge i stary zasilacz
    Od: "maX" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "miab" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:jknkm3$c9t$1@mx1.internetia.pl...
> [...]

    Sprawdź czy tego Chiefteca szlag nie trafił. Jak działa dobrze na innym
    kompie, to podłącz jeszcze raz u siebie, ale "na pająka" (sama płyta, proc,
    jedna pamięć, żadnych dysków i kart rozszerzeń). Jeśli mimo to nie działa,
    to najwidoczniej jest "niekompatybilny" z twoją płytą (możesz spróbować
    wymienić na inną, dorzucając ozywiście co nieco dla sprzedawcy za "fatygę").
    Ewentualnie, G530 ma chyba Speedstep, więc nawet przy zablokowanym mnożniku
    chyba powinno się dać go zmniejszyć. Na innym zasilaczu zmniejsz mnożnik do
    minimum i sprawdź czy ruszy na Chiefie. Jak ruszy, to zwiększaj mnożnik do
    czasu aż znów nie odpali. Może okaże się że "zabrakło" ci tylko ze 200 MHz.

    > Przecież to jest zasilacz z jedną słaba linią 12V.

    To nie ma znaczenia. Jak nie ma mocnej karty graficznej, a CPU jest
    małoprądożerny (jak G530) to spokojnie powinien wystarczyć. Mojego Athlona
    x3 (z integrą) który bierze znacznie więcej prądu niż G530 napędza stary
    Huntkey 300W (też jedna linia 12V, 18A) i żadnych problemów.