  • Data: 2012-03-26 23:24:57
    Temat: Re: Sandy Bridge i stary zasilacz
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 26-03-2012 o 14:59 tryton napisał na pl.comp.pecet:

    > ale dlaczego??? miernik gniazdkowy pokazujący ile mocy pobiera komputer
    > z sieci wskazuje 137W przy maksymalnym obciążeniu programami CPU i GPU,
    > skoro z gniazdka pobiera 137 to uwzględniając sprawność zasilacza 80+
    > daje to 120W poboru z zasilacza przez elementy komputera, dalej
    > uwzględniając najgorszy scenariusz że wszystko idzie z 12V to do 192W
    > sporo brakuje

    Temat mierników był wiele razy wałkowany. Nie zmierzysz takim miernikiem
    dokładnie, a już na pewno nie zmierzysz wartości chwilowych, które mogą
    być właśnie niebezpieczne.

    Z moich czysto teoretycznych obliczeń (na szybko z pamięci) wynika:
    DDR3x2-10W ?
    corei3-65W
    HD6570-60W
    Płyta -30-40W
    Dysk -10A
    Wychodzi mi ok 180W, a więc zasilacz może pracować w max zakresie swoich
    możliwości, czyli musi się grzać. Z moich obserwacji wynika, że najbardziej
    zabójcza dla zasilaczy (szczególnie kondensatorów) jest zbyt wysoka
    temperatura.
    Nie twierdzę, że w Twoim przypadku taki zasilacz się nie sprawdzi, ale ja
    dla świętego spokoju daję przynajmniej z 50% luzu.

    Napisałeś, że dolutowałeś 4pin. Czy bez nich komputer nie uruchamiał się?
    A jeżeli nie, to co to za płyta?

    --
    WiesłaW
    Opera Mail