  • 1. Data: 2012-03-25 19:11:53
    Temat: Sandy Bridge i stary zasilacz
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@r...o2.pl>

    Cześć,

    Modernizuję stary komputer - kupiłem mu płytę na Z68 (Asrock Z68 Pro3
    Gen3), 4 giga goodramu i Celerona G530. Nowego zasilacza nie brałem pod
    uwagę a tu bęc - okazuje się, że na starym Chieftecu 360W (model 1136H)
    komputer w ogóle się nie uruchamia, może tylko wierzgnie wiatrakiem i
    cisza. Manual od płyty mówi, że wtyczki od starych zasilaczy (wtyki 20
    pin + 4 pin dla CPU) można spokojnie podłączać, 360W to też raczej dużo
    jak na komputer z niczym konkretnym w środku.

    Wydłubałem z innego komputera nowszy zasilacz i na nim rusza, więc płyta
    żyje. Czy ktoś wie coś na temat jakichś specjalnych wymagań takiej
    płyty, np. niezbędnych przejściówek? Może da się uratować parę groszy
    zanim pójdę po nowy zasilacz :)

  • 2. Data: 2012-03-25 19:27:00
    Temat: Re: Sandy Bridge i stary zasilacz
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-03-25 19:11, BrunoN Bluthgeld pisze:
> [...]
    > pin + 4 pin dla CPU) można spokojnie podłączać, 360W to też raczej dużo
    > jak na komputer z niczym konkretnym w środku.

    Przecież to jest zasilacz z jedną słaba linią 12V.

    miab

  • 3. Data: 2012-03-25 19:40:51
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2012-03-25 19:27, miab pisze:

    > Przecież to jest zasilacz z jedną słaba linią 12V.
    >
    > miab

    Miałem to samo z 3 letnim OCZ 600SXS, który ma 3 linie 12V.
    Z Q9400, Asusem P5K, 6GB pamięci i kartą 460GTX chodzi bez zająknięcia.
    Z i5 2500k na asusie Z68 nawet nie ruszył, nowy ibox 600 działa bez
    problemu.
    Czary lub celowe zagranie?

  • 4. Data: 2012-03-25 19:48:13
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-03-25 19:40, Dawid pisze:

> [...]
    > Z Q9400, Asusem P5K, 6GB pamięci i kartą 460GTX chodzi bez zająknięcia.
    > Z i5 2500k na asusie Z68 nawet nie ruszył, nowy ibox 600 działa bez

    A miał(i podłączałeś) ATX 12V 4pin do zasilania procesora?

    miab

  • 5. Data: 2012-03-25 20:15:25
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@r...o2.pl>

    > Przecież to jest zasilacz z jedną słaba linią 12V.

    Hm, ale chyba taki nowoczesny procek nie ma takich potrzeb jak stary
    Athlon XP który był w tym pudle wcześniej?

    No nic, pewnie bez nowego PSU się nie obędzie.

  • 6. Data: 2012-03-25 20:34:08
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-03-25 20:15, BrunoN Bluthgeld pisze:

    > Hm, ale chyba taki nowoczesny procek nie ma takich potrzeb jak stary
    > Athlon XP który był w tym pudle wcześniej?

    Tylko ze stary Athlon pewnie potrzebował 5V, a G530 12V.
    Na marginesie podłączyłeś ATX 12V 4pin zgodnie z manualem?

    miab

  • 7. Data: 2012-03-25 20:41:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "BrunoN Bluthgeld" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Może da się uratować parę groszy zanim pójdę po nowy zasilacz :)

    Śmieszna sytuacja, ale twój zasilacz jest za słaby. Musisz mieć kilka silnych
    linii +12V. Tak samo jakbyś podpiął 700W zasilacz do starego złomu - może okazać
    się za słaby, bo będzie kiepska linia +3,3V i +5V

  • 8. Data: 2012-03-25 21:01:01
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@r...o2.pl>

    W dniu 2012-03-25 20:34, miab pisze:

    > Tylko ze stary Athlon pewnie potrzebował 5V, a G530 12V.

    Racja, nie wpadłem że może być taka różnica.

    > Na marginesie podłączyłeś ATX 12V 4pin zgodnie z manualem?

    Jasne.

  • 9. Data: 2012-03-25 21:14:02
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2012-03-25 19:48, miab pisze:

    > A miał(i podłączałeś) ATX 12V 4pin do zasilania procesora?
    >
    > miab

    Oczywiście, ten zasilacz ma nawet dwie takie wtyczki, ale nie ruszy ani
    z jedną ani z dwoma.To czego mu jeszcze brakuje?

  • 10. Data: 2012-03-25 22:32:41
    Od: tryton <d...@o...pl>

    W dniu 2012-03-25 20:41, qwerty pisze:
> [...]
    > silnych linii +12V. Tak samo jakbyś podpiął 700W zasilacz do starego
    > złomu - może okazać się za słaby, bo będzie kiepska linia +3,3V i +5V

    na temat zapotrzebowania mocy powiem że u mnie core i3 2120 + 8GB DDR3 +
    HDD 1TB + HD6570 chodzi na 250W zasilaczu seasonic który fabrycznie miał
    tylko 20pin ATX a któremu dolutowałem brakujące 4pin i wszystko śmiga

    mój seasonic ma 1 linie 12V 16A

    http://www.ebay.co.uk/itm/SeaSonic-SS-250SFD-250-Wat
    t-Power-Supply-PSU-/110735035009