    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Scalanie partycji
    Date: Wed, 22 Sep 2021 00:31:32 +0200

    "trybun" sicp6d$371$...@g...aioe.org

    >>> Może (choć to chyba bardzo mało prawdopodobne) ów błąd bierze się z tego że
    operację scalania przeprowadzam z systemu który jest

    > Myślisz że mnogość dysków w komputerze to dzisiaj norma?

    Źle Cię zrozumiałem -- myślałem, że masz na myśli partycję,
    nie fizyczny dysk.

    Ale także teraz mogę Cię uspokoić -- zapewne nie dlatego,
    że jest na innym.

    Co do normatywności -- bardzo często (może i zazwyczaj) ludzie odpalają
    partycjonery spod własnego/dedykowanego systemu, czym omijają wiele
    problemów, więc bardzo często merdają partycjami, które są na innym
    dysku niż system i innym niż partycjoner. Ponadto więcej niż jeden
    dysk w komputerze to żadna ciekawostka, zwłaszcza teraz, gdy obok
    HDD są SSD... W Acerze mam: HDD, SSHD, SSD oraz RAMdysk; w F-S mam
    dwa HDD oraz RAMdysk, ale kto wie -- może kiedyś wstawię tam jakiś
    SSD na mSATA czy jak się to zowie... [muszę trochę pogrzebać w śmietnikach...]
    W Acerze mam jeszcze VBoxa, na którym jest WXP, pod którym teraz
    pracuje OE, z którego korzystam, by pisać i słać m@ile i posty...
    Na tymże VBoxie mam masę różnych dysków wirtualnych z masą partycji...

    W netbooku mam tylko jeden HDD, ale mam tam sporo (chyba dziesięć)
    systemowych partycji i VBoxa z wieloma dyskami wirtualnymi, na
    których jest sporo partycji...

    -=-

    Cokolwiek chciałeś przekazać -- nie tu szukaj problemów... Partycjoner
    może być na jednym dysku, system na innym a obrabiany może być jeszcze
    inny, także podpięty via USB czy inaczej... Sam partycjoner także może
    być uruchomiony z USB czy CD lub podobnie... Wszelkie chwyty dozwolone
    są w tej grze -- można nawet przesuwać partycję systemową systemu, pod
    którym właśnie teraz pracuje cały komputer, w tym i ten partycjoner...

    Ważne, by filesystemy przesuwanych partycji nie zawierały logicznych
    błędów, ale zwykle partycjonery o to dbają... Skopiowana partycja nie
    może być tak samo nazwana (nie chodzi tu o nazwę, która widzisz
    w Explorerze, lecz o sygnaturkę) jak kopiowana, więc czasami z tego
    powodu powstają jakieś lokalne problemy łatwe do pokonania -- zwłaszcza
    wtedy powstają, gdy kopiujesz partycję systemową, ale niektóre
    partycjonery dbają i o ten detal... Niektóre partycjonery są aż
    nazbyt opiekuńcze, co aż utrudnia sprawę...

    -=-

    Jeśli przesuniesz partycję systemową, zapewne Twój problem pokonać
    zdoła EasyBCD, o ile w ogóle jakiś problem powstanie. Niestety, by
    odpalić EasyBCD, musisz mieć jakiś sprawny system, więc jeśli Twój
    jedyny system nie odpali, bo powstanie problem związany z obróbką,
    będziesz miał problem zatrzaśniętego kluczyka samochodowego, który
    rozwiążesz, podpinając problematyczny dysk do innego komputera...

    Pomyśl chwilę lub przekaż dysk komuś, kto rozumie, o co tu pełza...

    Łatwiej to poprzesuwać niż opisać czy wyjaśnić. ;)
    To jest zbyt łatwe, by mogło być wytłumaczalne. ;)

    --