  • Data: 2021-09-23 11:16:23
    Temat: Re: Scalanie partycji
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.09.2021 o 18:18, ptoki pisze:
> [...]
    inny dysk, skasowac go, dodac od nowa (restart po drodze sugerowany) i wgrac dane
    spowrotem.

    > Generalnie w "zdrowym" srodowisku to sie udaje i sie robi dosyc bezproblemowo.
    Zdrowe oznacza linuxa/AIX-a i podobne.
    > Zrobienie lvextend czy innego volume grow-a pod aix-em to dosyc zwykle czynnosci.
    > Ale pod winda jest nieco bajzlu i to nie zawsze dobrze dziala.

    > To zalezy co masz na tym dysku i jak fikusny system masz. Zazwyczaj pod win10
    takich cyrkow nie trzeba czynic i z Twojego zeznania wnioskuje ze raczej nie masz
    takich fanaberii jak zrobiles system samodzielnie.
    > Ale jak ci tak zrobil ktos albo jakis installer della/hp/lenovo to moze byc roznie.
    > Ogolnie chodzi o odpowiednie odkonfigurowanie volumenow dynamicznych w windzie. Nie
    jest to feature uzywany czesto w domowych warunkach.

    > Ponawiam propozycje: Zrob sobie backupy, zaoraj te partycje i zaloz na nowo z
    reinstalem.
    > Albo tak jak Eneuel radzi, skombinuj nowy dysk i zrob na spokojnie od zera na nowo.
    A stary dysk dodaj pozniej jak juz sie upewnisz ze wszystko co potrzeba dziala na
    nowym systemie.

    Już wszystko w porządku, najprawdopodobniej winna byla ta kaleka czyli
    program EaseoUS, bo scalania na XP przy wykorzystaniu programu Paragon
    poszło łatwo, szybko i przyjemnie.

    Tym niemniej dzięki za potencjalnie cenne rady, być może kiedyś w innej
    sytuacji się przydadzą.