    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Singularity/Midori a jezyki jak C++, Java itp
    Date: Tue, 17 Mar 2009 14:04:49 +0100

    mgk <m...@w...pl> napisal(a):
    > Z tego co w sieci dowiedzialem sie o systemie operacyjny Singularity i
    > Midori wynika, ze system ten aplikacje skompilowana do kodu
    > posredniego .net (CIL) sprawdza jakos na poprawnosc (tak pisze w wielu
    > zrodlach, nie wazne jak) wykonania, kompiluje do kodu maszynowego i
    > dalej juz aplikacja sie wykonuje bez kontroli sprzetowej wyjscia po za
    > swoja pamiec, itp.

    Nie, kontrola jest nadal. I nie CIL tylko CLI (Common Language
    Infrastructure ), a w ogóle jesli juz mówisz o kodzie posrednim to to jest w
    IL (Intermediate Language).

    > Co mnie ciekawi i nigdzie nie moge o tym nic znalesc to to czy tylko
    > aplikacje pisane w .net bedzie sie dalo uruchamiac na tym nowym
    > systemie Microsoftu?

    Skoro Singularity samo jest napisane w C# to czemu nie?

    > A co np z Java? Java ma dosc podobna idee do C# i platformy .net. Jak
    > by wtedy wygladalo uruchamianie takiej aplikacji w Singulariry /
    > Midori?

    Musialaby tam byc wirtualna maszynka Javy.

    > Czy kod posredni Javy (Byte Code) musial by byc translatowany do kodu
    > posredniego .Net (CIL) a dopiero potem system operacyjny moglby
    > odpalic taka aplikacje?

    Raczej zwykly kod Java do IL.

    > a C++? C++ nie zarzadzany rozumiem ze dzialac wogole nie bedzie.
    > Jak to jest?

    C++ moze byc kompilowane zarówno do kodu zarzadzanego jak i zwyklego,
    niezarzadzanego.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/