  • 1. Data: 2014-07-09 11:21:11
    Temat: Skąd się bierze 'delay skew' w CAT5 ?
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    Skoro w wątku powyżej mowa o b. krótkich czasach i ich pomiarze to
    możecie mi wyjaśnić skąd się bierze 'delay skew' czyli róznica
    największego i najmniejszego opóźnienia pomiędzy parami na określonym
    odcinku kabla cat5? Czy jest to głównie powiązane z jakością kabla czy
    może też na to wpływać sposób ułożenia kabla oraz jego rodzaj
    (drut/skrętka).
    Niedawno kolega mierzył taki kabel za pomocą jakiegoś testera Fluke i
    wyszyło mu >40ns na 30m odcinku kabla co jest wartością przekraczającą
    normy. kabel ma na obu końcach zarobione przemysłowe wtyki rj45.

    C.

  • 2. Data: 2014-07-09 14:31:35
    Temat: Re: Skąd się bierze 'delay skew' w CAT5 ?
    Od: Marcin Kulas <h...@k...net>

    Cezar wrote:

> [...]
    > możecie mi wyjaśnić skąd się bierze 'delay skew' czyli róznica
    > największego i najmniejszego opóźnienia pomiędzy parami na określonym

    Każda para ma inną liczbę skręceń na jednostce długości, więc
    różnią się one długością toru, po którym przesyłany jest sygnał.

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...kropka.net ]
    [ ,,Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

  • 3. Data: 2014-07-09 14:37:04
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    są także specjalne kable "skew free" - zrobione tak, że te długości są
    równe. Głównie do przesyłu sygnałów video (symetrycznie oczywiście).

  • 4. Data: 2014-07-09 14:52:25
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 09/07/2014 13:31, Marcin Kulas wrote:

    > Każda para ma inną liczbę skręceń na jednostce długości, więc
    > różnią się one długością toru, po którym przesyłany jest sygnał.

    Teoretycznie by sie zgadzało ... ale to był kabel przemysłowy, w którym
    4 przewody są skręcone razem wiec powinny byc mniej wiecej tej samej
    dlugosci.

    srodkowy:
    http://www.who-sells-it.com/cy/leoni-5027/fieldlink-
    usa-27286/page-11-fullsize.html