    From: m...@s...com
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Składanie komputera retro
    Date: Thu, 11 Jun 2020 23:56:40 +0200

    Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 5 Jun 2020 08:59:44 +0200
    is the real date, Atlantis <m...@w...pl> has written
    something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Wpadła mi ostatnio w ręce płyta główna procesorem 486. Udało mi się ją
    >uruchomić, postanowiłem wiec zbudować w oparciu o nią dosowy komputer
    >retro. Zdobyłem obudowę AT pasującą klimatem do epiki i zamontowałem
    >wewnątrz kilka podzespołów, które udało mi się znaleźć w pudle ze
    >starymi częściami.

    Ach, nostalgia... Powodzenia :)

> [...]
    >przelotką IDE-CF musiałem wykonać w specyficzny sposób. Po pierwsze
    >zastosowałem osiemdziesięciożyłowy kabel IDE z nowszych komputerów
    >(tylko taki miałem) - oczywiście konieczne było nawiercenie we wtyczce
    >brakującego otworu na pin. Po drugie musiałem podłączyć taśmę od drugiej
    >strony, bo karta I/O i CF znajdują się tuż obok siebie, natomiast CD-ROM
    >(obecnie niepodłączony) znajduje się dalej i tylko w takiej konfiguracji
    >może do niego dosięgnąć niebieska wtyczka, normalnie podpinana do płyty
    >głównej. Czy takie rozwiązanie jest dopuszczalne?

    Raczej tak, ja nie miałem problemów.

    >Karta CF jest wykrywana przez BIOS (IDE HDD auto detect) ale z poziomu
    >dyskietki startowej nie jestem w stanie się do niego dostać. Próba
    >zmiany aktywnego dysku na C: albo wykonania FORMAT C: powoduje zwraca
    >komunikat "Nieprawidłowe określenie dysku".

    W jakim trybie jest wykrywana karta? CHS? LBA?
    Może karta nie lubi się z CD?
    Coś nie tak z master/slave?

    Zacząłbym od zwykłego dysku, uruchomił wszystko po staremu, a dopiero
    potem kombinował z CF. A nawet nie z CF, tylko z dyskiem msata i
    przejściówką na IDE. zrobiłem coś takiego w starym laptopie, wyszło
    taniej niż CF o takiej pojemności i adapter...

    Pozdrawiam!