  • Data: 2022-12-09 09:47:04
    Temat: Re: Smart gniazdko by Tuya
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 8 Dec 2022 10:34:41 +0000, Cezar <c...@t...pl.invalid>
    wrote:
    > Jak chcesz sie uniezaleznic od chmury to sprawdz czy działa na tym
    > Tasmota.

    A w czym jest lepsza Tasmota od Tuya pod względem prostoty API?

    Wyjaśnię zaraz co mnie mierzi w Tuya.
    Ja nie mam nic przeciwko chmury, Tuya nawet jest OK, jeśli wystarcza
    to co daje apka Tuya Smart/Smart life/efamily. Ale gdyby się
    zachciało wyciągnąć więcej danych (a te dane są w chmurze) lub
    połączyć gniazdo z innym systemem np. Home Assistant albo z własnym
    kodem używającym API Tuya to zaczyna się kernelowanie kompili, bo
    trzeba znać hasła, klucze, id urządzenia, lokalizację centrum danych.
    O ile id urządzenia podaje apka to żeby wyciągnąć konieczny klucz
    niezbędny do komunikacji trzeba założyć konto na iot.tuya.com, tam
    stworzyć projekt cloud (!), zlinkowac apke z projektem (!!).
    Oczywiście każdy klik na iot.tuya.com to 10s czekanie na reakcję,
    kur... 21 wiek i ciągle nie ma responsywności w UI!
    Jak się ma cierpliwość na oczekiwanie to w końcu uzyska się dostęp do
    urządzeń podłączonych z apką i ich kluczami.
    A ja marzę o prostym API, bym mógł się z nim połączyć dowolnym MCU,
    bez pośredników i wyciągnął intersujace mnie dane. Ale się nie da bo
    wszystko musi być skomplikowane i bardzo wolne.

    --
    Marek