  • 31. Data: 2009-03-27 11:43:12
    Temat: Re: Śmierć RSS a korzyść Web Slices od IE8
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    Wicek007 pisze:
    > Zobaczcie co się dzieje, kilka dni po wydaniu IE8 spora część
    > dużych graczy zrobiło swoje Web Slice.

    Kolego, wyluzuj. Microsoft już próbował swojego "ekscytującego"
    wynalazku w postaci Active Channels. Dziś już niewiele osób kojarzy w
    ogóle co to takiego, a Microsoft w końcu przeprosił się z RSS-em.

    artur

  • 32. Data: 2009-03-27 12:36:24
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Za rok czy dwa nikt nie będzie słyszał o RSS a wszyscy będą używać Web Slices!

    Pomijajac, ze nie masz racji, zycze Ci i sobie, zeby Twoje przepowiednie
    sie spelnily. A dlaczego?

    Bo w koncu, bedzie tylko jedna wersja IE do supportowania, a nie 4-5
    naraz (no dobra, 3!) :D

    Ja w kazdym razie, z tego ficzera korzystac nie bede.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 33. Data: 2009-03-27 13:55:11
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 27.03.2009, rezist.com <r...@s...us> wroted:

    > Pomijajac, ze nie masz racji, zycze Ci i sobie, zeby Twoje przepowiednie
    > sie spelnily. A dlaczego?
    >
    > Bo w koncu, bedzie tylko jedna wersja IE do supportowania, a nie 4-5
    > naraz (no dobra, 3!) :D

    Ale z drugiej strony koszt obsługiwania tej funkcji jest minimalny: jeśli
    korzystasz z CMSa i tworzysz szablony, dorzucasz tylko trochę składni do
    szablonu, reszta się dzieje po stronie klienta.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 34. Data: 2009-03-27 21:11:39
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Tue, 24 Mar 2009 23:39:12 -0000, Żaba <z...@n...tlen.pl> wrote

    > Nie wiem czy zapoznaliście się już z nowościami IE8 - ale ten nowy bajer
    > jaki wprowadził Microsoft przewróci Internet do góry nogami.
    >Web Slices czyli coś podobne w idei do RSS, ale wizualne z możliwością
    > użycia dowolnej wersji HTMLa (nawet 3.2) i co najważniejsze dostępne od
    > razu w przeglądarce wszyscy automatycznym powiadamianiem (nawet
    > dźwiękowym).
    >Pewnie wszyscy maniacy xml-a zarzucą brak sformalizowanego standardu,
    > pobłażliwość dla bałaganiarstwa w kodzie itp.
    >Ale zobaczcie, jaką drogą idzie Internet - WIZUALNĄ!

    Feedy mogą zawierać HTML z obrazkami, flashami i innym syfem. Ba, w kulawym RSS
    wszystko może być wzięte za HTML nawet jak tego nie chcesz :)

    Syf w kodzie to też żadna nowość dla
    RSS:http://www.whatwg.org/specs/web-apps/current-wor
    k/multipage/infrastructure.html#content-type-sniffin
    g:-feed-or-html

    > Użytkownik ze swoimi RSS-ami skazany jest na lepszy lub gorszy czytnik, zwykle
    słabe powiadamianie, trzeba odpalać dodatkowe narzędzie itp.

    Zaraz ktoś napisze jakiś gorszy czytnik WebSlices i nagle użytkownicy tak samo będą
    "skazani na lepszy lub gorszy czytnik".

    Póki co WebSlices nie można normalnie agregować (google.com/reader) i niezbyt nadają
    się do czytania off-line [w metrze] (newsgator.com/individuals/netnewswireiphone).

    Z drugiej strony nie widzę przeszkód, żeby wziąć czytnik RSS równie prymitywny jak
    WebSlices i dodać do niego tyci podgląd najnowszego wpisu (np. dorzucić okienko do
    żywych zakładek Firefoksa).

    > Za rok czy dwa nikt nie będzie słyszał o RSS a wszyscy będą używać Web Slices!

    Półtora roku temu dział R&D Microsoftu zrobił WebSlices w Safari:
    http://www.apple.com/pro/tips/webclip.html

    i tak świetnie to się przyjęło, że zostało usunięte z kolejnej wersji Safari...

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 35. Data: 2009-03-28 11:33:17
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 25-03-2009 o 14:23:52 Żaba <z...@n...tlen.pl> napisał(a):

    > Portale nie będą go blokować a wręcz będą go SPECJALNIE tworzyć aby zwiększyć
    funkcjonalność
    > własnej witryny. Dziś sprawdziłem i już zauważyłem że parę portali ma stworzone
    kanały Web Slices:
    > - Gazeta.pl - mocno rozbudowany system wielu kanałów tematycznych
    > - Proline.pl - jeden ale podzielony na działy kanał tematyczny
    > - Onet.pl - podobnie jak gazeta, ale coś nie zawsze u mnie działa.

    Aha, i oczywiście te portale zupełnie z własnej woli, a nie z woli
    marketingowców firmy z Redmont wstawiły webslices? ;-)

    "Internet Explorer 8 został opracowany specjalnie dla użytkowników
    największego polskiego portalu. Onet.pl i Microsoft zadbały o to,
    aby korzystanie z przeglądarki było szybsze, prostsze i bardziej
    efektywne."
    -- http://ie8.onet.pl/

    To pewnie też przypadek, co? ;->

    --
    Maciej Łebkowski

  • 36. Data: 2009-03-28 13:09:47
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 28 Mar 2009 11:33:17 -0000, Maciej Łebkowski <m...@e...com>
    wrote:

    > Aha, i oczywiście te portale zupełnie z własnej woli, a nie z woli
    > marketingowców firmy z Redmont wstawiły webslices? ;-)

    Sądzę, że z własnej woli - "o jak fajnie, automatycznie dodamy im się wszędzie gdzie
    się da i nie będą nas umieli usunąć! stały klient od razu!"

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");