  • 41. Data: 2022-12-22 21:31:54
    Temat: Re: Spalony silnik AC ze szczotkami -- z pralki
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 22.12.2022 o 21:03, J.F pisze:

    > Chyba tak - chcesz powiedziec, ze tak sobie łączysz silnik jako
    > szeregowy lub rownolegly, w zależnosci od zachcianki?
    > Taki pierwszy lepszy silnik?

    Nie, nie chcę tego powiedzieć, bo nigdy czegoś takiego nie mówiłem.
    I co to ma wspólnego z tematem?

    Chcę za to poprosić, żebyś rozwinął tą myśl:

    ">>> W pralce juz jednak istotne czy stojan ma miec duzy prad i mniejsze

    Masz jakiś sposób na regulację napięcia w pralce czy co?
    I po co? Co ma drut do tego? I dlaczego to jest istotne?
    Nic z tego nie można zrozumieć, stąd pytanie.

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 42. Data: 2022-12-22 21:35:23
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 22.12.2022 o 21:00, J.F pisze:

    > Mogą miec, jak regulacja predkosci potrzebna.
    >
    > Ale w pralkach jakos zrezygnowano z silnikow indukcyjnych sieciowych,
    > wiec jak wróciły, to z falownikiem ..

    Sieciowych?! To jakiś nowy rodzaj silnika? :)
    Chyba nie wiesz, o czym piszesz.

  • 43. Data: 2022-12-22 23:36:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 22 grudnia 2022 o 21:35:25 UTC+1 Wiesiaczek napisał(a):

> [...]
    > "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    > Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
    > Ja chcę pić w wolnym kraju, niech żyje POLEXIT!
    Pozwolisz że spytam. Po chuj kradniecie pralki jak wode z kranu i prąd z gniazdka ma
    u was w rosji z 45% kacapskich rodzin?

  • 44. Data: 2022-12-23 00:07:20
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 gru 2022 o 19:34, Wiesiaczek pisze:

    > Długo by opowiadać... Po prostu tak jest:)

    Mnie interesuje sterowanie (kierunek obrotów i szybkość) silników AC.
    W DC proste -- wystarczy zmniejszyć napięcie, ale co z AC? Pomijam
    falowniki -- to ,,proste'' rozwiązanie.

    -=-

    ~Miesiąc temu szlag mnie trafił na widok szyldu >>przewijanie
    silników<<, gdyż uznałem takie coś za babranie się w odchodach...
    Silnik musiał mnie podsłuchać -- dlatego spalił się mi na złość!!!

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 45. Data: 2022-12-23 00:21:05
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 gru 2022 o 21:00, J.F pisze:

    > Tak jest?

    Bezszczotkowe silniki (nazywane inwerterowymi) mają 10 albo
    20 lat gwarancji. Pralki mają 2 lata producenckiej gwarancji.

    Ciekawe, na Ile Tesla daje gwarancję. ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 46. Data: 2022-12-23 00:55:46
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 gru 2022 o 20:54, J.F pisze:

    > Kwestia wytrzymalosci izolacji.
    > A teraz lakiery coraz lepsze ...

    Jeśli na obudowie ma zdecydowanie więcej niż 100°C -- wewnątrz
    może mieć 200°C a izolacje wytrzymują ze 180°C...

    > 100 pran ...

    Może trochę mniej. Początkowo pralka pracowała pięknie na tych nowych.

    > Ale te nowe po wymianie juz sie skrocily?

    Nie mierzyłem nowych, gdy były zupełnie nowe, ale na oko skróciły
    się znacznie, może nawet o 5mm...

    Wygięły się lekko -- czym nie zadziwiły!

    > Zmarnowana godzina ... z PIT, VAT, ZUS, kosztami auta ...

    Ciekawe, dlaczego kur_jerzy nie liczą aż tak dużo,
    i dlaczego przewijający silniki nie liczą...

    https://youtu.be/r3bF14gVALw?t=805 <-- nie dłużej niż minutę
    [ale chyba o innych operacjach rozmawiają... i innych pacjentach...]

    > Prawie na pewno nie.

    Pralka może prać w 90°C, więc chyba silnik nie może bać się
    wysokiej temperatury otoczenia...

    > Chlodzenie chcesz robic, a skrecic nie potrafisz :-)

    Jak zwykle -- marzę o Lamborghini, jeżdżąc rowerem... ;)

    > Drut, bo reszta to nie zawsze.

    Wokoło ręki nawinę? ;)

    > Kupują hurtem, zuzywaja ile trzeba.

    I zabierają złom?

    > Jak ci starczy 0.25kg, to 50zl.

    > Jaki programator - elektroniczny?

    Tak. Są teraz inne?

    > Ale przeciez plyn sie wlewa w przewidziane miejsce...

    Wlewałem latami wprost do bębna tuż przed praniem.
    Mogę wlewać do pojemnika podczas ciągnięcia wody...
    Tyle tylko, że trzeba co jakiś czas myć ten pojemnik...

    -=-

    Dunaj jak zwykle nocą -- pracuje w kratkę...
    Może qpię modem za kilka dych (widziałem po
    niespełna 60 pln) i przejdę na SIMki z LTE?...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 47. Data: 2022-12-23 00:59:36
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    https://youtu.be/r3bF14gVALw?t=803 <-- tutaj

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 48. Data: 2022-12-23 03:42:06
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 gru 2022 o 21:31, Wiesiaczek pisze:

    > Masz jakiś sposób na regulację napięcia w pralce czy co?
    > I po co? Co ma drut do tego?

    Moc jest iloczynem prądu i napięcia oraz przesunięcia.
    Im wyższej mocy oczekujesz, tym wyższe napięcie musisz
    dać lub wyższy prąd. Im wyższy prąd, tym grubszy drut.
    Nie mam pojęcia o elektrycznych silnikach, chętnie bym
    dowiedział się czegoś o sterowaniu obrotami -- pralka,
    wiertarka czy wentylator... Różne silniki AC, ale 50Hz
    za każdym razem, póki nie wejdziemy w falowniki, zwane
    inwerterami?... Niektóre mają komutatory... Trójfazowe
    też mogą pracować w gwieździe (rozruch) albo trójkącie
    niemałżeńskim...

  • 49. Data: 2022-12-23 10:59:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Dec 2022 00:55:46 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Jeśli na obudowie ma zdecydowanie więcej niż 100°C -- wewnątrz
    > może mieć 200°C a izolacje wytrzymują ze 180°C...

    Jak w srodku tylko 150, to izolacja wytrzyma ... :-)

    > Nie mierzyłem nowych, gdy były zupełnie nowe, ale na oko skróciły
    > się znacznie, może nawet o 5mm...

    W 100 pran ... podejrzane. Moze faktycznie juz bylo zwarcie.

    > Wygięły się lekko -- czym nie zadziwiły!

    Szczotki? Dziwne. Moze sie trzymacz wygiął?

    > Ciekawe, dlaczego kur_jerzy nie liczą aż tak dużo,

    Maja rejonizacje.
    A i tak mi wychodzi, ze trzeba z 15 minut na odbiorce.
    Zaparkowac, zadzwonic do drzwi, zadzwonic na telefon, pogadac,
    czasem adresat o cos spyta, wrocic do auta, przejechac do następnego

    > i dlaczego przewijający silniki nie liczą...

    Bo im silnik dostarczasz do warsztatu?

    > Pralka może prać w 90°C, więc chyba silnik nie może bać się
    > wysokiej temperatury otoczenia...

    90 jest w bebnie, ale istotnie nie powinien.

    > Wokoło ręki nawinę? ;)

    Stojan do szczotkowego ... moze na słoiku :-)

    > I zabierają złom?

    Tez.

    > Tak. Są teraz inne?

    Nie wiem, moj mechaniczny ciagle dziala, to mnie pralki nie
    interesują.
    W mechanicznym to moze byc kwestia nastawy.

    A nie wlewa sie tam przed praniem?

    J.

  • 50. Data: 2022-12-23 11:04:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Dec 2022 00:21:05 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Bezszczotkowe silniki (nazywane inwerterowymi) mają 10 albo
    > 20 lat gwarancji. Pralki mają 2 lata producenckiej gwarancji.

    Ale silniki luzem czy w pralce, lodowce itp?

    > Ciekawe, na Ile Tesla daje gwarancję. ;)

    https://www.tesla.com/pl_pl/support/vehicle-warranty
    https://www.tesla.com/support/vehicle-warranty

    J.