  • Data: 2021-01-09 20:57:27
    Temat: Re: Spieszmy się kochać Windows
    Od: Luke <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.01.2021 o 14:28, heby pisze:

    > To nie była decyzja. Wzieli co było i zrobili na kolanie byle co.
    > Decyzja to by była gdyby rozpatrywali różne koncepcja hardware, systemów
    > operacyjnych, rozszerzeń, planowali, badali.
    >
    > Tymczasme wzieli dziadowski procesor, nie mają pojęcia o systemie
    > operacyjnym jak na nim będzie i wyciągając druty z CPU nazywając to
    > "magistralą", zmuszając ludzi do ręcznego przydzielania IO i przerwań.
    > Taki "komputer poskładany na kolanie przez studenta".

    Nie piszę co oni wzięli, lecz że UWOLNILI.

    > Nic? Czekaj, czyli potwierdzasz tezę o zapaści?

    Skoro DOS ludziom wystarczał i nie było konkurencji, był brak rozwoju.
    Zapaść? Zdefiniuj ten termin. Był brak konkurencji software'owej.
    Hardware była. Pecety taniały. Właśnie dzięki decyzji IBM.

    > Ależ robiono, jednak to dopiero *potem* było widać że cośtam dziubali z
    > Windowsem 1.0 który był wyraźnie gorszy nawet od GUI Amigi i Atari ST
    > mimo zupełnie innych zasobów gotówki. Team od MS-DOSa musiał być chyba
    > często na wakacjach, bo nic tam się nie działo.

    Od Windows 98 do Me oraz od wczesnych Office aż do 97 włącznie nawet nie
    łatano dziur. Bo ludzie i tak będą kupowali.

    Dopiero kiedy nagle się okazało, że ktoś używa Linuksa, który nawet
    czasem stabilnie działa (koniec 90.), a dodatkowo nagle pojawił się
    Openoffice (jesień 2000) nagle powstał XP oraz Office XP/2003, które
    wreszcie zaczęły jako tako działać.

    Pamiętam te czasy, chwilami można było wyrzucić komputer przez okno. Np.
    dokumenty były nieprzenośne (na innym komputerze w tym samym office
    otwierały się inaczej, a ich wygląd zależał np. od zainstalowanego
    sterownika domyślnej drukarki. Przenoszenie dyskietkami (kilkoma, bo już
    chwilami na jednej się nie mieściły) do znajomego z kolorową drukarką
    powodowało np. brak obrazków w dokumencie :) Nie, nie były to linki do
    innych dokumentów. Tak to wszystko się po prostu chrzaniło. Zainstaluj
    sobie takie vintage i się pobaw.

    Oczywiście każdy nie miał innego wyjścia, bo nie było konkurencji, a Ami
    Pro i TAG odeszły dawno w zapomnienie.

    Gdybym IBM nie uwolnił sprzętu, robiliby od strony hardware co chcieli i
    brali za to kasy ile chcieli. Bo mieliby monopol i ludzie nie mieliby
    wyjścia. Nawet wyprodukowanie jakiejkolwiek karty ISA 8-bit wymagałoby
    zgody albo opłat licencyjnych dla IBM. Oczywiście tak wysokich, jakby
    chcieli.

    > Aby powiedzieć "zapoczątkował rewolucję" należało by porozmawiać o
    > udziale przypadku w tym całym biznesie.
    >
    > Bo dla mnie rewolucje zapoczątkował 100x bardziej Apple, dostarczając
    > GUIowy system operacyjny, zamiast filesystemu z promptem godnego lat 70.

    I poległ na początku, bo nic nie uwolnił. Przy czym im nie chodziło o
    dominację na rynku nigdy.

    > Nie rozumiesz czego się czepiam.
    >
    > Czepiam się piprzenia o wielkim zapoczątkowaniu rewolucji, itd itp. Nie,
    > nic z tego gównianego MS-DOSa i x86 nie zostało do dzisiaj gdziekolwiek,
    > poza żałosnym CMD windowsa, a cała ta rewolucja zapoczątkowana przez IBM

    Rewolucją było UWOLNIENIE sprzętu. Nie architektura, nie dos. Tylko
    UWOLNIENIE. Pozwolenie na produkcję sprzętów "kompatybilnych".

    L.