    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Spustoszenie w sieci ethernet - trochę NTG
    Date: Fri, 31 Jul 2020 22:26:07 +0200

    On 31/07/2020 21:58, Mirek wrote:
    > Miganie drugiego jeszcze o niczym nie świadczy - ot po prostu otrzymał
    > jakiś pakiet - niekoniecznie poprawny.
    > Trzeba było do niego podłączyć trzeci...

    Obserwacja z adminowania sieciami jest następująca:

    1) switch zamienia się w generator
    2) switche sąsiednie wzgledem niego zaczynają mieć kłopoty z
    przepuszczaniem loklanych transmisji, ze 100Mbit robi się mniej niż
    1MBit (przepełnia się tablica MACów?).
    3) po kilku godzinach jeden z tych switchy wpiętym w "zarażony" sam
    głupieje i zaczyna generować, sąsiednie switche mają problemy

    Zgadaka podstawowa: dlaczego dopiero po kilku h? Hipoteza jest taka że
    może to niezwiązane przypadki, ale z drugiej strony obserwowałem to
    kilka razy w miesiacu i działało zawsze tak samo, pada jeden i po kilku
    h pada sąsiedni, jak się nie zatrzymało to po dobie leżała prawie cała
    sieć (prawie, bo były w strategicznych miejscach "lepsze", bodaj 3comy).

    > A w ogóle to sprawdzić Wiresharkiem co tam lata.

    To akurat sprawdziłem (acz tcpdumpem czy ettercapem, o ile pamietam).
    Nic. Zakładam że to są "pakiety" z uszkodzonymi sumami kontrolnymi lub
    same nagłówki. Oscyloskop potrzebny.