  • 1. Data: 2020-04-19 20:10:47
    Temat: Śruby przeciwkradzieżowe - czy jest sens?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Wygląda na to, że przy wymianie opon na jesieni w warsztacie
    wulkanizacyjnym odkręcili mi fabryczne śruby przeciwkradzieżowe i
    wkręcili w to miejsce zwykłe, jakieś stare śruby do felg. Odkryłem to
    dzisiaj, gdy zacząłem się przymierzać do samodzielnej wymiany. Została
    mi tylko nasadka na pamiątkę, pasująca do śrub z łbem w kształcie
    wiatraczka.
    Jest sens wydawać pieniądze na nowy komplet przeciwkradzieżowych z
    nasadką, czy te śruby przeciwkradzieżowe to tylko zawracanie gitary,
    kłopot, a i tak nie zabezpieczają przed kradzieżą?

  • 2. Data: 2020-04-19 20:19:12
    Temat: Re: Śruby przeciwkradzieżowe - czy jest sens?
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 19.04.2020 o 20:10, Poldek pisze:

> [...]
    > śruby przeciwkradzieżowe to tylko zawracanie gitary, kłopot, a i tak nie

    Sam sobie już odpowiedziałeś pisząc, że w warsztacie wymienili Ci
    opony, bez Twej magicznej nasadki do śrub "przeciwkradzieżowych".

  • 3. Data: 2020-04-19 20:38:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-19 o 20:19, collie pisze:

    > Sam sobie już odpowiedziałeś pisząc, że w warsztacie wymienili Ci
    > opony, bez Twej magicznej nasadki do śrub "przeciwkradzieżowych".

    Zdejmując koła letnie odkręcili z nasadką.
    Następnie przykręcając koła zimowe nie potrzebowali już nasadki, bo nie
    wkręcali tych samych śrub przeciwkradzieżowych, tylko zwykłe.
    Te moje, które im zostały prawdopodobnie dla nich bezużyteczne, gdyż
    nasadka została u mnie - sądzę, że dawno zdążyli je wyrzucić do
    pojemnika na odpady zmieszane.
    Teraz sprawdziłem i komplet takich śrub to 600 zł na allegro, a
    właściwie, to nie takich tylko podobnych, bo w opisie kończy się na
    Golfie VI, więc nie wiem, czy do GVII są inne, czy stary opis i te od VI
    pasują do VII.

    Cena kompletu felg jakie mam, to w ASO 6 tys. zł, a allegro w ogóle
    takich nie ma. Do tego, jakby mieli ukraść dochodzą jeszcze opony ok.
    1500 za komplet. Czyli gdyby faktycznie mi ukradli koła, to żeby
    odtworzyć tak, jak było, to miałbym koszt 7500 zł. Czy w dzisiejszych
    czasach wciąż zdarzają się kradzieże kół? Czy jak kradną, to od
    Mercedesów koła dużo droższe od moich?

    Gdybym chciał odszkodowanie z AC, za te śruby, to musiałbym pewnie
    najpierw zgłosić sprawę na Policję, czekać 3 miesiące na umorzenie
    sprawy z powodu niewykrycia sprawcy.

  • 4. Data: 2020-04-19 20:42:07
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-04-19 o 20:38, Poldek pisze:

    > Gdybym chciał odszkodowanie z AC, za te śruby, to musiałbym pewnie
    > najpierw zgłosić sprawę na Policję, czekać 3 miesiące na umorzenie
    > sprawy z powodu niewykrycia sprawcy.

    Jak masz wypasione do Audi czy BMW to mogą się przydać aby sebixy na
    wiosce łatwo nie miały.
    Jak jakiekolwiek inne auto, raczej niepotrzebne.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2020-04-19 21:35:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-19 o 20:42, Irokez pisze:

    > Jak masz wypasione do Audi czy BMW to mogą się przydać aby sebixy na
    > wiosce łatwo nie miały.
    > Jak jakiekolwiek inne auto, raczej niepotrzebne.

    Teraz jak ludzie długo z domu się nie ruszają,
    to koła częściej znikają. U siebie na osiedlu widziałem
    mercedesa na cegłach a na fb widziałem, że to nie jedyny w tej okolicy.

  • 6. Data: 2020-04-19 21:50:45
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-04-19 o 21:35, cef pisze:

    > Teraz jak ludzie długo z domu się nie ruszają,
    > to koła częściej znikają. U siebie na osiedlu widziałem
    > mercedesa na cegłach a na fb widziałem, że to nie jedyny w tej okolicy.

    a u mnie na osiedlu pod marketem coś wielkością w stylu Corsy, ale tylko
    jednego koła brakowało, zwykła stalowa, stał na cegłach i śruby na
    bruku. Albo "znikło", ale ktoś pojechał do gumiarza...

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2020-04-19 22:38:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na pl.misc.samochody.pieszy.na.przejsciu Poldek pisze tak:

> [...]
    > to żeby odtworzyć tak, jak było, to miałbym koszt 7500 zł. Czy w
    > dzisiejszych czasach wciąż zdarzają się kradzieże kół?

    To ja bym kupił śruby.

    Co to za moda wywalić śruby i nie zapytać.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 8. Data: 2020-04-19 22:50:54
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-19 o 22:38, PiteR pisze:

    > To ja bym kupił śruby.
    >
    > Co to za moda wywalić śruby i nie zapytać.

    Kogo mieli zapytać - mnie? Zakładam, że zorientowali się, że został im
    komplet śrub, do których nie mają nasadki, kiedy ja już zdążyłem
    odjechać nie wiedząc, że mam wkręcone nieswoje śruby.
    Nie wiem, co zrobili ze śrubami, bo właśnie dziś się zorientowałem, że
    mam zwykłe śruby zamiast przeciwkradzieżowych. A dziś niedziela i ta
    wulkanizacja nie pracuje. Zakładam, że jeśli pracownik wulkanizacji był
    na tyle nierozgarnięty, że wkręcił mi nie moje śruby, to małe szanse że
    od jesieni do wiosny przechowują komplet śrub, do których nie mają
    nasadki. Jeśli pracownikowi zdarzyła się taka wtopa, to pewnie nie
    leciał do szefa, żeby mu o tym opowiedzieć.
    A może przy pomocy mojej nasadki wkręcili moje śruby do samochodu na
    sąsiednim stanowisku i właśnie teraz człowiek orientuje się, że ma
    przykręcone 4 koła śrubami, do których nie ma nasadki? Tylko ta myśl
    mnie pociesza, że mogłem znaleźć się w gorszej sytuacji, w której teraz
    szukałbym ślusarza, który by mi odkręcił śruby od kół lub jazda na tych
    samych oponach do końca eksploatacji samochodu :-)

  • 9. Data: 2020-04-19 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Zdejmując koła letnie odkręcili z nasadką.

    Moja kolezanka zgłaszała jakis rok temu ze jej felgi ukradli takze zdarza
    sie.
    Z ciekawości - co na to oponiarze? Zgłosiłes im?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 10. Data: 2020-04-19 23:26:17
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-19 o 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Moja kolezanka zgłaszała jakis rok temu ze jej felgi ukradli takze zdarza
    > sie.
    > Z ciekawości - co na to oponiarze? Zgłosiłes im?

    Jeszcze z nimi nie rozmawiałem, bo dziś na to wpadłem, a nie pracują w
    niedzielę. Zanim nie porozmawiam z człowiekiem, nie będę rzucał po
    internetach.