    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Śruby przeciwkradzieżowe - czy jest sens?
    Date: Sun, 19 Apr 2020 20:38:48 +0200

    W dniu 2020-04-19 o 20:19, collie pisze:

    > Sam sobie już odpowiedziałeś pisząc, że w warsztacie wymienili Ci
    > opony, bez Twej magicznej nasadki do śrub "przeciwkradzieżowych".

    Zdejmując koła letnie odkręcili z nasadką.
    Następnie przykręcając koła zimowe nie potrzebowali już nasadki, bo nie
    wkręcali tych samych śrub przeciwkradzieżowych, tylko zwykłe.
    Te moje, które im zostały prawdopodobnie dla nich bezużyteczne, gdyż
    nasadka została u mnie - sądzę, że dawno zdążyli je wyrzucić do
    pojemnika na odpady zmieszane.
    Teraz sprawdziłem i komplet takich śrub to 600 zł na allegro, a
    właściwie, to nie takich tylko podobnych, bo w opisie kończy się na
    Golfie VI, więc nie wiem, czy do GVII są inne, czy stary opis i te od VI
    pasują do VII.

    Cena kompletu felg jakie mam, to w ASO 6 tys. zł, a allegro w ogóle
    takich nie ma. Do tego, jakby mieli ukraść dochodzą jeszcze opony ok.
    1500 za komplet. Czyli gdyby faktycznie mi ukradli koła, to żeby
    odtworzyć tak, jak było, to miałbym koszt 7500 zł. Czy w dzisiejszych
    czasach wciąż zdarzają się kradzieże kół? Czy jak kradną, to od
    Mercedesów koła dużo droższe od moich?

    Gdybym chciał odszkodowanie z AC, za te śruby, to musiałbym pewnie
    najpierw zgłosić sprawę na Policję, czekać 3 miesiące na umorzenie
    sprawy z powodu niewykrycia sprawcy.