    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stabilnośćczęstotliwości sieci
    Date: Tue, 08 Sep 2009 21:47:12 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Czołem.
    >
    > Goglownica chyba mnie dziś nie lubi;  swego czasu poruszałem ten wątek i
    > wrócić do niego nie mogę. Konkretnie interesuje mnie deklarowana przez
    > energetykę maksymalna odchyłka częstotliwości sieciowej. Ktoś poratuje ?
    >
    > --
    > P. Jankisz
    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    > tylu idiotów" Stanisław Lem
    Jaka jest odchyłka nie wiem. Czytałem gdzieś że stabilność sieci nie jest
    podawana tak że w danej chwili jest np. 50,002361. Tam pisali że podawana jest
    stabilność długoterminowa. To znaczy że np. w przeciągu tygodnia odchyłka
    wynosiła +2 sek. A ze momentami było 48 albo 52 nie jest dla nich specjalnie
    istotne. Dla zwykłego ludka też to nie ma specjalnego znaczenia. Grzejnik grzeje
    tak samo. Zmiany prędkości silników są bez znaczenia. Przy obrabiarkach gdzie by
    mogły mieć jakieś znaczenia są falowniki. Mało co się teraz kalibruje od sieci
    50Hz.