  • 1. Data: 2009-09-08 12:42:23
    Temat: Stabilność częstotliwości sieci
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Czołem.

    Goglownica chyba mnie dziś nie lubi; swego czasu poruszałem ten wątek i
    wrócić do niego nie mogę. Konkretnie interesuje mnie deklarowana przez
    energetykę maksymalna odchyłka częstotliwości sieciowej. Ktoś poratuje ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2009-09-08 19:27:08
    Temat: Re: Stabilność częstotliwości sieci
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 08 Sep 2009 14:42:23 +0200, PeJot wrote:
    >Goglownica chyba mnie dziś nie lubi; swego czasu poruszałem ten wątek i
    >wrócić do niego nie mogę. Konkretnie interesuje mnie deklarowana przez
    >energetykę maksymalna odchyłka częstotliwości sieciowej. Ktoś poratuje ?

    A patrzyles na www.pse-operator.pl

    Kiedys chyba tam znalazlem dane historyczne.

    Bo z dugiej strony, jak sie zastanowic .. to "energetyka" zapewne juz
    nic nie deklaruje, no moze +/- 1Hz.

    Kto ma deklarowac, jesli kupujesz od firmy A, laczy firma B, a
    dostarczaja firmy C, D, E ... i w razie czego chyba nawet nie bardzo
    wiadomo kto zawinil :-)

    J.

  • 3. Data: 2009-09-08 19:42:06
    Temat: Re: Stabilno?ć częstotliwo?ci sieci
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    J.F. wrote:

    > Kto ma deklarowac, jesli kupujesz od firmy A, laczy firma B, a
    > dostarczaja firmy C, D, E ...

    E no przecież to jakiś centralny system reguluje. Dawniej można było w
    niedzielę zobaczyć 51Hz z hakiem, a w powszedni dzień wieczorem 48 nawet
    - teraz z tym jest lepiej, bo urządzenia nowsze, łączność lepsza itp.

    Mirek.

  • 4. Data: 2009-09-08 19:47:12
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    Jaka jest odchyłka nie wiem. Czytałem gdzieś że stabilność sieci nie jest
    podawana tak że w danej chwili jest np. 50,002361. Tam pisali że podawana jest
    stabilność długoterminowa. To znaczy że np. w przeciągu tygodnia odchyłka
    wynosiła +2 sek. A ze momentami było 48 albo 52 nie jest dla nich specjalnie
    istotne. Dla zwykłego ludka też to nie ma specjalnego znaczenia. Grzejnik grzeje
    tak samo. Zmiany prędkości silników są bez znaczenia. Przy obrabiarkach gdzie by
    mogły mieć jakieś znaczenia są falowniki. Mało co się teraz kalibruje od sieci
    50Hz.

  • 5. Data: 2009-09-08 19:54:44
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-09-08 21:47, kogutek napisał/a:

    > mogły mieć jakieś znaczenia są falowniki. Mało co się teraz kalibruje od sieci
    > 50Hz.
    Pomijając większość mikrofalówek, radiobudzików (droższe może i nie) i
    wielu innych popularnych sprzętów domowych ;-)

    --
    Cz.

  • 6. Data: 2009-09-08 20:16:31
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

    Mirek pisze:

> [...]
    > niedzielę zobaczyć 51Hz z hakiem, a w powszedni dzień wieczorem 48 nawet
    > - teraz z tym jest lepiej, bo urządzenia nowsze, łączność lepsza itp.

    mam na UPSie GE 60kW pomiar częstotliwości
    i takie pływanie 49-50-51 jest normalne

  • 7. Data: 2009-09-08 22:09:05
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Pomijając większość mikrofalówek, radiobudzików (droższe może i nie) i
    > wielu innych popularnych sprzętów domowych ;-)
    >
    > --
    > Cz.

    Co widzisz takiego w mikrofalówce że musi dostać równo 50Hz. Dla budzika liczy
    się stabilność długoterminowa. Nie ma znaczenia że jednego dnia zadzwoni 3
    sekundy wcześniej a innego 10 sekund później. Dawaj to wiele innych popularnych
    sprzętów domowych. Jak piszesz że wiele to przynajmniej 15 przykładów podaj. Dla
    ułatwienia. Na odkurzacz nie ma wpływu, mikserowi też to obojętne, bojlery tak
    jak żarówki i grzejniki nie wrażliwe, lodówce zmiana o 1 herca wisi, tak samo
    wentylatorom i klimatyzatorom. Pralka, zmywarka, suszarka nie wrażliwe.
    Współczesne radio, telewizor, komputer prądem stałym z baterii możesz zasilić i
    też będą działały bo mają zasilacze impulsowe. Jak jest coś z transformatorem to
    przy 45 hercach pójdzie tak samo dobrze jak przy 55. Gdzie masz te sprzęty bo ja
    ich jakoś nie widzę.

  • 8. Data: 2009-09-08 22:38:08
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 8, 10:16 pm, rrrrrrrrrrr <r...@...com> wrote:

    > mam na UPSie GE 60kW pomiar częstotliwości
    > i takie pływanie 49-50-51 jest normalne

    pozostaje pytanie, na ile dokładny jest ten pomiar.
    W DE zegar idący w oparciu o sieć potrafi iść +/-15s na dobę i na rok.
    Czytaj: co gubi jednego dnia to podciąga drugiego i średnio idzie
    praktycznie idealnie.
    ZTCW to PL jest spięta z tzw. zachodem, czyli powyższe powinno się
    zgadzać i dla PL.
    Marek

  • 9. Data: 2009-09-09 05:46:26
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    J.F. pisze:

    > Bo z dugiej strony, jak sie zastanowic .. to "energetyka" zapewne juz
    > nic nie deklaruje, no moze +/- 1Hz.

    Trzeba mi nie więcej jak +/-0.5 Hz, ale w przeciągu 15 minut.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2009-09-09 06:11:24
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    Zrób sobie generator na 555. Przy zasilaniu w okolicach 5V ma lepszą stabilność
    niż chcesz.