  • Data: 2016-05-24 16:01:35
    Temat: Re: Start agregatu z lodówki bez PTC
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    ACMM-033 <v...@i...pl> wrote:
    > 6. Jak mi przyjdą upały 40 stopni, to jestem pewien, że mój Polar nawet tego
    > nie zauważy, a może nawet będzie jeszcze lepiej chłodzić?

    Lepiej z całą pewnością nie będzie. Będzie ciut więcej prądu żreć. Chyba że
    termostat skopany, wtedy tyle samo :-)

    > Regulator mrożenia
    > i tak ma na minimum, a i tak jest ciutke za mocny... ale mleku i jajom
    > krzywdy nie robi, to najważniejsze. Jak będzie trzeba, to się go po prostu
    > odkręci na "mocniej".

    Wygląda na to, że masz zknocony termostat w tej lodowce.

    > 9. Oby mi mój polar 246 pochodził jak najdłużej, bo jakby co, to nowej nie
    > da rady, no, taki układ, na minusie jestem...

    Dobra metoda na to aby lodowka mało prądu brała i długo bezawaryjnie
    pracowała to przestrzeganie czystości kaloryferka na plecach lodówki i
    zapewnienie jej dobrej wymiany ciepła z otoczeniem (nie za blisko ściany,
    nie wciśnięta w segment, meblościankę itp). Zwłaszcza dotyczy to lodówek
    "nowoczesnych", gdzie kaloryferek mają pod lodówką schowany, kompaktowy, z
    wentylacją wymuszoną wentylatorem - takie lodówki zasysają powietrze znad
    podłogi z całym kurzem i po kilku latach kaloryferek całkiem jest
    zablokowany i brak jest wymiany cieplnej, co jest przecież podstawowym
    warunkiem pracy lodówki.

    Ty masz taką z kaloryferkiem na plecach czy przy podłodze? Kiedy ostatnia
    do tej kratki dostałeś się, uchylając lodówkę w dwie osoby do 45' od pionu
    i odkurzając kaloryferek dokladnie odkurzaczem z długą szczotką?