    Subject: Re: Stary program inżynierski.
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Fri, 12 Jun 2020 13:20:43 +0200

    W dniu 2020-06-12 o 09:59, Krzysztof Gajdemski pisze:

    > Z CADem parametrycznym nigdy poza FC nie pracowałem, więc trudno się odnieść
    > do porównania, ale przyznam, że na początku było ciężko. Dla mnie
    > największym problemem w pracy z FreeCAD jest relatywnie spora ilość
    > bugów na które można się nadziać, czasem potrafi się wykrzaczyć. Nie

    Nie działa dobrze tryb nadawania przezroczystości bryłom.
    Niestety to co jest za taką bryłą wygląda okropnie.

    > wszystkie ,,workbenche" są równym stopniu dopracowane, czasem trzeba
    > posiłkować się tymi ,,nieoficjalnymi" etc. Słowem, jest trochę zachodu.
    > Jednak można przez to przebrnąć i praca może być całkiem przyjemna.

    Potwierdzam.

    > Otóż to. Narzędzie z dużym potencjałem. Od lat nie projektuję zawodowo,
    > ale gdybym kiedyś miał coś takiego... :)

    Użyteczne są makra, np. to do rysowania parametrycznych krzywych 3d.
    Próbuję je dostosować do moich wymagań, ale średnio mi to idzie.
    Krzywa nie zawsze kończy się na końcu zadanego przedziału.
    Jest to niestety widoczne jako niedociągnięte linie.
    youtu.be/2gVlVRDB_I0

    WM