  • 1. Data: 2020-06-11 14:53:22
    Temat: Stary program inżynierski.
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Był na licencji bezterminowej.
    To niestety fikcja bo pojawiły się z czasem problemy.
    1/ Po wprowadzeniu nowych komputerów nie było gniazda na klucz sprzętowy.
    2/ Po wprowadzeniu Windows 10 przestał definitywnie działać.

    Na szczęście odkryłem bezpłatnego FreeCada, który jest piekielnie
    niewygodny w porównaniu np. z programem SolidWorks, ale dla mnie wystarcza.
    Początki pracy z nim były frustrujące, ale po kilku latach nauczyłem się
    dosyć sprawnie nim posługiwać.

    Nowa wersja FreeCada daje ciekawe nowe możliwości parametryzacji.
    Rozmawialiśmy kiedyś o mechanizmie zwanym hexapod:
    https://youtu.be/8f2c0Q01FLU

    --
    WM

  • 2. Data: 2020-06-12 01:15:20
    Temat: Re: Stary program inżynierski.
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 czerwca 2020 21:53:24 UTC+9 użytkownik WM napisał:
> [...]
    >
    > Nowa wersja FreeCada daje ciekawe nowe możliwości parametryzacji.
    > Rozmawialiśmy kiedyś o mechanizmie zwanym hexapod:

    Freecad może nie jest tak intuicyjny jak Solidworks (polemizowałbym), ale spójrz na
    życie od pozytywnej strony. Freecad jest opensourcową biblioteką Pythona. Jedną
    linijką kodu w jupyterowym notebooku updatujesz dowolnie skomplikowany projekt!

  • 3. Data: 2020-06-12 09:59:04
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Thu, 11 Jun 2020 16:15:20 -0700 (PDT), Konrad Anikiel pisze:

    > Freecad może nie jest tak intuicyjny jak Solidworks (polemizowałbym),
    > ale spójrz na życie od pozytywnej strony.

    Z CADem parametrycznym nigdy poza FC nie pracowałem, więc trudno się odnieść
    do porównania, ale przyznam, że na początku było ciężko. Dla mnie
    największym problemem w pracy z FreeCAD jest relatywnie spora ilość
    bugów na które można się nadziać, czasem potrafi się wykrzaczyć. Nie
    wszystkie ,,workbenche" są równym stopniu dopracowane, czasem trzeba
    posiłkować się tymi ,,nieoficjalnymi" etc. Słowem, jest trochę zachodu.
    Jednak można przez to przebrnąć i praca może być całkiem przyjemna.

    > Freecad jest opensourcową biblioteką Pythona. Jedną linijką kodu
    > w jupyterowym notebooku updatujesz dowolnie skomplikowany projekt!

    Otóż to. Narzędzie z dużym potencjałem. Od lat nie projektuję zawodowo,
    ale gdybym kiedyś miał coś takiego... :)

    k.

  • 4. Data: 2020-06-12 12:56:41
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-06-12 o 01:15, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    linijką kodu w jupyterowym notebooku updatujesz dowolnie skomplikowany projekt!

    Z powodu FreeCada musiałem zacząć się uczyć Pythona.
    Zaczynałem zabawę z programowaniem od języka Fortran, potem był Turbo
    Pascal i Delphi.
    Pytanie ilu jeszcze języków będę musiał się uczyć?
    Ale to chyba podobnie jak z "Esperanto" nie ma co liczyć na dominację
    uniwersalnego języka.

    WM

  • 5. Data: 2020-06-12 13:20:43
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-06-12 o 09:59, Krzysztof Gajdemski pisze:

> [...]
    > największym problemem w pracy z FreeCAD jest relatywnie spora ilość
    > bugów na które można się nadziać, czasem potrafi się wykrzaczyć. Nie

    Nie działa dobrze tryb nadawania przezroczystości bryłom.
    Niestety to co jest za taką bryłą wygląda okropnie.

    > wszystkie ,,workbenche" są równym stopniu dopracowane, czasem trzeba
    > posiłkować się tymi ,,nieoficjalnymi" etc. Słowem, jest trochę zachodu.
    > Jednak można przez to przebrnąć i praca może być całkiem przyjemna.

    Potwierdzam.

    > Otóż to. Narzędzie z dużym potencjałem. Od lat nie projektuję zawodowo,
    > ale gdybym kiedyś miał coś takiego... :)

    Użyteczne są makra, np. to do rysowania parametrycznych krzywych 3d.
    Próbuję je dostosować do moich wymagań, ale średnio mi to idzie.
    Krzywa nie zawsze kończy się na końcu zadanego przedziału.
    Jest to niestety widoczne jako niedociągnięte linie.
    youtu.be/2gVlVRDB_I0

    WM

  • 6. Data: 2020-06-12 13:59:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 12 czerwca 2020 19:56:44 UTC+9 użytkownik WM napisał:

> [...]
    > Pytanie ilu jeszcze języków będę musiał się uczyć?
    > Ale to chyba podobnie jak z "Esperanto" nie ma co liczyć na dominację

    A potem to już będzie sztuczna inteligencja. Paszczowo powiesz komputerowi co ma
    zrobić i on to zrobi. Z telefonem już dzisiaj można się całkiem sensownie dogadać.

  • 7. Data: 2020-06-12 15:04:56
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-06-12 o 13:59, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    zrobić i on to zrobi. Z telefonem już dzisiaj można się całkiem sensownie dogadać.

    Nadal jestem niepoprawnym idealistą i chcę wierzyć w bezinteresowność
    takich programów.

    WM

  • 8. Data: 2020-06-12 17:46:25
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-06-12 o 12:56, WM pisze:

    > Zaczynałem zabawę z programowaniem od języka Fortran,  potem był Turbo
    > Pascal i Delphi.
    > Pytanie ilu jeszcze języków będę musiał się uczyć?

    Moim zdaniem uniwersalnym językiem jest ten, w którym da się dogadać z
    programistą.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem