  • Data: 2021-04-11 18:44:43
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ty zacząłeś, czego się spodziewałeś?
    Coś ci się pomerdało. to nie moj wątek. to Ty rzucasz epitetami nic nie
    wnoszsącymi do tematu

    > Tyle że jeśli ten temat Cię nie interesuje, to po co zakładasz o nim
    > wątki i w ogóle się w podobnych udzielasz?

    po raz drugi - nie ja.

    > Okno w domu czasem otwieram, na ulicę wyjeżdżam - to wystarczy.
    ale to nie ma związku ze sprzedażą samochodów.

    > No i?
    > I tak elektryk pędzony w 2/3 prądem z węgla jest mniej szkodliwy niż
    > spaliniak.
    jasne. a elektryk pędzony w 100% prądem ze słońca jest najlepszy. ale
    TERAZ w POLSCE udział paliw odnawialnych mamy na poziomie? 18%.
    osiemnaście, z czego zimą, gdy ten prąd jest potrzebny na ogrzewanie
    samochodów elektrycznych - jeszcze mniej.

    > Nie wspominając o tym, że udział węgla będzie malał,
    Patrz jak dyskutujesz. "nie wspominając nawet (...) będzie malał". Bo
    co? Bo unia? No to udział importowanej energii będzie rósł. będzie
    taniej? sądzę że nie. A zapłaci za to społeczeństwo, nie właściciele
    elektryków.

    > Piszę jak jest.
    > I sam jeżdżę spaliniakiem.
    > Tyle, że nie mam ciasnego łba, więc wiem że smrodzi i nie mam problemu
    > żeby być w stanie to przeczytać czy napisać.

    zastanów się wiec czy pisanie, tym bardziej pisanie które nakłania do
    sporów, przyśpieszy elektryfikacje transportu czy nie. bo jak nie, to
    nie warto pisać. jak opóźni to tym bardziej. Coś na podobieństwo Rydzyka
    w kościele katolickim. tyle dobrego robi, taki zajebisty facet, a
    chrześcijan jakby mniej. Tylko ci co zostali jakby bardziej agresywni.
    (przepraszam jeśli kogoś uraziłem, ale porównanie w temacie - kompletnie
    z dupy, natomiast - moim zdaniem- logicznie trafione w 100%)

    > A czym innym jest zakup ev, ew hybrydy?

    coś jakbym żony słuchał. Jest cel, mglisty, droga dojścia zaskakująco
    wyraźna. Propozycja skorzystania z innej drogi, nawet poparta
    argumentami, logiką - absolutnie wykluczona.
    W omawianym przypadku, jedyną drogą do elektryfikacji transportu takiego
    jaki znamy, jest jak najszybsze uruchomienie elektrowni atomowej.
    KOnieczne jest posiadanie źródła mocy elektrycznej, dwa razy większego
    niż suma elektrowni węglowych. Bez tego nie ma dyskusji o ogólnym
    transporcie elektrycznym. i teraz najważniejsze. szukanie, wskazywanie,
    wyśmiewanie innych czynników opóźniających proces wymiany spaliniaków na
    elektryku jest przejawem... ciasnego łba?

    ToMasz