  • 1. Data: 2021-04-11 08:19:36
    Temat: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
    przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:

    Nowe samochody sprzedane w Polsce w 2020:
    428 377
    Samochody hybrydowe (HEV):
    119 842 (79% Toyota, 13% Lexus, 2% Kia)
    Hybrydy plug-in (PHEV):
    7 643 (32% BMW, 14% Volvo)
    Elektryki bateryjne (BEV):
    7 399 (24% Nissan, 20% BMW)

    Źródło:
    https://moto.pl/MotoPL/7,175394,26427658,rynek-samoc
    hodow-hybrydowych-i-elektrycznych-w-2020-r.html

    --
    MN

  • 2. Data: 2021-04-11 08:26:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-04-2021 o 08:19, Marcin N pisze:
    > W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
    > przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:

    Teraźniejszość jest taka, że nasi rodacy w większości to ciasne łby,
    więc statystykami nie ma co się brandzlować.
    Liczy się tylko cena i "wygoda", choćby mieli się udusić od spalanych
    śmieci.
    A wszystko co nowe i nieznane jest złe - ksenofobia rządzi.

  • 3. Data: 2021-04-11 08:34:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-04-11 o 08:19, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Źródło:
    > https://moto.pl/MotoPL/7,175394,26427658,rynek-samoc
    hodow-hybrydowych-i-elektrycznych-w-2020-r.html

    Takie dane lepiej analizować w porównaniu z ostatnimi latami.
    Znacznie ciekawsza będzie informacja o procencie jaki stanowiły
    poszczególne typy
    w kolejnych ostatnich latach, żeby było widać tendencje wzrostu czy też
    ewentualnie
    zahamowania wzrostu.

  • 4. Data: 2021-04-11 08:48:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.04.2021 o 08:26, Cavallino pisze:

> [...]
    > więc statystykami nie ma co się brandzlować.
    > Liczy się tylko cena i "wygoda", choćby mieli się udusić od spalanych

    Podobno znów spalinką jeżdzisz, bo cię na prądzie wydymali;)

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2021-04-11 10:45:29
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-11-kwietnia-2021 o 08:26, Cavallino pisze:
    > że nasi rodacy w większości to ciasne łby

    Nasi rodacy zarabiają 1/4 tego co Niemcy.

    Następnym razem jak zaczniesz pisać coś o ciasnych łbach to pomyśl o
    zarobkach i generalnie opłacalności takiego zakupu
    Polacy nie są ELEKTRYCZNYMI DEBILAMI. Potrafią LICZYĆ

  • 6. Data: 2021-04-11 11:09:49
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-04-11 o 08:26, Cavallino pisze:

> [...]
    > śmieci.
    > A wszystko co nowe i nieznane jest złe - ksenofobia rządzi.

    Ale to się kompletnie nie opłaca jak mam jechać do innego miasta 30
    kilometrów żeby "zatankować" elektryka siedząc tam 2 godziny i patrząc
    jak ładnie stoi z podpiętym kablem.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2021-04-11 11:15:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-04-2021 o 11:09, Irokez pisze:

    > Ale to się kompletnie nie opłaca jak mam jechać do innego miasta 30
    > kilometrów żeby "zatankować" elektryka siedząc tam 2 godziny i patrząc
    > jak ładnie stoi z podpiętym kablem.

    To fakt, ta oferta na dziś jest dla tych, którzy najpierw zaspokoili
    swoje potrzeby mieszkaniowe (domem, lub mieszkaniem z garażem).

  • 8. Data: 2021-04-11 11:30:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-04-11 o 11:15, Cavallino pisze:

    > To fakt, ta oferta na dziś jest dla tych, którzy najpierw zaspokoili
    > swoje potrzeby mieszkaniowe (domem, lub mieszkaniem z garażem).

    Też nie do końca, bo oni też potrafią liczyć i są wygodni.
    Znam kilku przedsiębiorców i mają zaspokojone te potrzeby-
    mają domy z solarami itp czyli tanim prądem,
    stać ich też na nowe auta najwyższej klasy, ale jednak mimo
    dostępu do taniego ładowania i braku ograniczeń finansowych
    nie wybierają elektryków, bo to dla nich ograniczenie.

  • 9. Data: 2021-04-11 12:12:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 11 Apr 2021 08:26:03 +0200, w <s4u4po$v86$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > śmieci.
    > A wszystko co nowe i nieznane jest złe - ksenofobia rządzi.

    Dawno takich bzdur nie czytałem.
    Po prostu rodacy nie mają ochoty gnić kilku dni podczas trasy nad nasze morze,
    o wypadach zagranicznych już nie wspominając. Podczas nich najczęściej będą
    zwiedzać ładowarki, bo z innymi miejscami może być już problem.

    Hybrydy jeszcze mają sens, ale elektryczne truciciele są mało praktyczne.

  • 10. Data: 2021-04-11 13:18:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > śmieci.
    > A wszystko co nowe i nieznane jest złe - ksenofobia rządzi.
    wkładasz kij w mrowisko. po jasną cholerę? Mało Ci podziałów wśród Polaków?

    Dla wielu ludzi, w tym dla mnie, nie tyle liczy się cena, ile (możesz to
    inaczej nazwać) utrata wartości tego co kupiłem. Mieszkanie - nie traci
    na wartości. Auto? zazwyczaj 50% w 3 lata. Więc im wyższa wartość, tym
    więcej tracimy. Dla każdego z nas, akceptowalna kwota zakupu, a tym
    samym akceptowalna kwota utraty wartości jest gdzie indziej. obojętnie
    czy to jest 4 tyś, za pełnolentnie auto, 25 tyś za kilkuletnie czy
    100tyś za nowe, zawsze znajdzie się ktoś dla kogo to będzie gówno, bo
    stać go na więcej.

    nie wiem skąd masz informacje o duszeniu się i spalaniu śmieci. wkładasz
    do dyskusji zagrożenia nie związane z motoryzacją. Jesteśmy jedynym
    krajem w europie, gdzie przejście na samochody elektryczne, nawet za
    pomocą czarodziejskiej różdżki, spowoduje zwiększenie zanieczyszczenia.
    bo? Bo mamy prąd z węgla. dookoła nas, w krajach sąsiadujących, razem
    wziętych (bez rosji) jest 76 elekrtowni atomowych. a u nas zero!!!!! Bez
    elektrowni atomowej nie będzie elektryfikacji transportu. Albo przedstaw
    inne realne rozwiązanie albo wbij sobie to do głowy. Mogłaby nastąpić
    częściowa elektryfikacja, gdyby samochody elektryczne były malutkie,
    albo zwiększyła by się ilość dróg dla rowerów elektrycznych, i hulajnóg.
    Tyle że drogi, elektrownia atomowa, wielkość - a tym samym cena pojazdu
    - nie zależy od "ksenofobii kupujących"

    Nawet jak masz panele na dachu i samochód elektryczny, to pamiętaj że
    Ty, Twoja żona, córka, matka, do szpitala pojadą dieslem. Szczepionka na
    covid którą dostałeś/dostaniesz też przyjechała samochodem spalinowym.
    Warto więc pluć na spaliniaki, czy może podjąć działania które
    przyśpieszą ich odejście?

    ToMasz