eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStatystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce › Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
  • Data: 2021-04-15 11:16:27
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2021-04-15 o 10:01, JDX pisze:
    > On 2021-04-15 09:47, Cavallino wrote:
    > [...]
    >> Po prostu webasto grzejące przez godzinę, zużywa wielokrotnie mniej
    >> paliwa, niż pracujący tylko w tym samym celu silnik spalinowy, też w
    >> godzinie.
    > No ale bądźmy poważni, raczej niezbyt często siedzisz w aucie na
    > parkingu i odpalasz silnik tylko po to, aby się ogrzać. Natomiast
    > podczas normalnej jazdy zwykłym autem ciepło to po prostu odpad, który
    > da się częściowo utylizować, czyli ogrzewanie masz niejako za darmo. A w
    > elektryku webasto trzeba specjalnie odpalać. :-)
    >
    Elektryk jest zasadny i promowany na małych dystansach. Czyli przy jego
    relatywnie małych stratach cieplnych, musisz się wspomóc czymś
    dodatkowym żeby ogrzać kabinę, odparować szyby itd. A to dodatkowe waty,
    które obniżają zasięg, gdy masz farelkę w nagrzewnicy jako źródło
    ciepła. Albo litry jakiejś substancji, którą trzeba wlać, żeby uzyskać
    ciepło ze spalania tej substancji. Która to substancja nie nie jest ani
    darmowa, ani eko.
    Można trzymać auto w ogrzewanym garażu, pod kołderką, żeby szyby nie
    było zaparowane z rana. Ale nie każdy ma garaż, tym bardzie ogrzewany.
    Opcjonalnie można większą baterię włożyć, ale to kilogramy itd.
    Podsumowując, elektryki do Afryki, ale tam zaś braki w dostawach prądu
    moga je uziemić...
    Kółko sie zamyka, jak się nie obrócić, dupa z tyłu.

    Gdzieś po drodze w dążeniu o jak najlepszy wynik w ekologii, zatraciło
    sie dbanie o bezpieczeństwo. Bo jazda z zaparowanymi szybami to
    proszenie się o wypadek (pomijam już kwestię wygody podróży na małych
    dystansach w zimnym aucie). Wszyscy doradzają: odpalić i jechać.
    Przepisy też mówią że auto nie może stać więcej nić 60s z odpalonym
    silnikiem. Zapomnieli, że trzeba w międzyczasie oddychać, a
    niekoniecznie jedzie się samemu, że huhających może być więcej w aucie?
    Wtedy problemem nie jest zamrożona szyba na zewnatrz, tylko zaparowanie
    od środka, już podczas jazdy w nienagrzanym wnętrzu.


    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: