    From: JAM <j...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Stluczka bez widocznych uszkodzen
    Date: Sun, 14 Mar 2010 18:53:56 -0700 (PDT)

    On Mar 13, 3:33 pm, RadekNet <r...@r...com> wrote:
    > Witam!
    >
    > Niedawno mialem stluczke - bus najechal na terenowke a terenowka w moje
    > stojace na czerwonym swietle Volvo 760.
    > Z busa polal sie olej (o chlodnicy nie mowie nawet), terenowka ma
    > blotniki do klepania i przedni rurarz do prostowania, a na volvo nic nie
    > widac.
    > Olac sprawe czy udac sie na jakis przeglad, zeby pozniej nie wyszlo, ze
    > jednak cos w srodku poszlo? Jaka jest praktyka?
    >
    > Ile mam czasu na ew zgloszenie szkody?
    >
    > Pozdr.
    > --
> [...]

    W nowoczesnych samochodach za ozdobnym zderzakiem plastikowym znajduje
    sie albo plastikowa kratka albo pianka, ktore sie zgniata pochlaniajac
    energie. Pianka obecnie wystepuje czesciej. Zderzak po odksztalceniu
    wraca wprawdzie do pozycji poczatkowej, ale ani kratka ani pianka juz
    nie. One sa jednorazowe. Tak wiec po samochodzie na oko nie widac
    zadnego uszkodzenia, ale drugie takie zderzenie w to samo miejsce
    spowoduje juz bardzo powazne szkody bo pochlaniacza energii juz za
    zderzakiem nie ma. Jedz do warsztatu, zeby obejrzeli. Koszt wymieny
    nie jest taki duzy a i tak pokryje to ubezpieczenie. Inaczej moze cie
    to kosztowac dsuzo wiecej nastepnym razem.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/