  • 1. Data: 2010-03-13 20:33:03
    Temat: Stluczka bez widocznych uszkodzen
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Witam!

    Niedawno mialem stluczke - bus najechal na terenowke a terenowka w moje
    stojace na czerwonym swietle Volvo 760.
    Z busa polal sie olej (o chlodnicy nie mowie nawet), terenowka ma
    blotniki do klepania i przedni rurarz do prostowania, a na volvo nic nie
    widac.
    Olac sprawe czy udac sie na jakis przeglad, zeby pozniej nie wyszlo, ze
    jednak cos w srodku poszlo? Jaka jest praktyka?

    Ile mam czasu na ew zgloszenie szkody?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2010-03-13 20:41:22
    Temat: Re: Stluczka bez widocznych uszkodzen
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości

    > Olac sprawe czy udac sie na jakis przeglad, zeby pozniej nie wyszlo, ze
    > jednak cos w srodku poszlo? Jaka jest praktyka?

    Absolutnie nie! Na przegląd do warsztatu żeby obejrzeli czy coś nie jest
    zgięte pod zderzakiem plastikowym.

    > Ile mam czasu na ew zgloszenie szkody?

    OIDP to 3 lata, ale ręki sobie za to uciąć nie dam. Masz jakieś oświadczenie
    z tego zdarzenia czy coś?

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 3. Data: 2010-03-13 22:58:59
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 13 Mar, 20:33, RadekNet <r...@r...com> wrote:
> [...]
    > Olac sprawe czy udac sie na jakis przeglad, zeby pozniej nie wyszlo, ze
    > jednak cos w srodku poszlo? Jaka jest praktyka?

    volvo ma solidne zderzaki ale wizyta w zakładzie nie zaszkodzi.

  • 4. Data: 2010-03-14 11:25:50
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    RadekNet wrote:
> [...]
    > Olac sprawe czy udac sie na jakis przeglad, zeby pozniej nie wyszlo,
    > ze jednak cos w srodku poszlo? Jaka jest praktyka?

    kiedys, kiedys mialem takie zdarzenie, zderzak cały ale kolo zapasowe
    wychodzilo ino ciezej niz kiedys z bagaznika :-)

  • 5. Data: 2010-03-14 12:22:56
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    na przeglad! ja rak mialem w punciaku, lekko w dupe wjechal mi koles toyota
    yaris - on chyba pobiote swiatla, zderzak w pył i wgnieciona maska
    (chlodnica cala bo kaluzy nie bylo) a u mnie na zderzaku lekkie wgniecenie
    ktore samo sie wyprostowalo (dlatego nie chce lakierowanych zderzakow - te
    czarne sa swietne).

    przy jakiejs tam innej wizycie u mechanika wyszlo ze mam cofniety pas
    tylny(nieduzo ale zawsze).

    z przodu jak puknela mi pracownica reflektorem w naczepe samochpodu
    ciezarowego to okazalo sie ze lekko zgiela sie blacha przy mocowaniu
    reflektora (tez niby niewiele ale zawsze...)

  • 6. Data: 2010-03-14 12:28:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Mar 2010 19:33:03 +0000, RadekNet wrote:
> [...]
    >Z busa polal sie olej (o chlodnicy nie mowie nawet), terenowka ma
    >blotniki do klepania i przedni rurarz do prostowania, a na volvo nic nie

    Jesli jemu sie rury pogiely ... to co sie tobie pogielo ?

    Chyba ze to volvo z serii F :-)

    http://www.volvotrucks.com/trucks/poland-market/pl-p
    l/trucks/Volvo-FH16/Volvo_FH16/Pages/Introduction.as
    px

    J.

  • 7. Data: 2010-03-14 17:56:32
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    J.F. pisze:

    > Jesli jemu sie rury pogiely ... to co sie tobie pogielo ?
    >
    > Chyba ze to volvo z serii F :-)

    Z pogieciem rur terenowki to moze niescisle sie wyrazilem - dolne
    mocowanie na polowie spawu peklo, a gora weszla na mocowaniach ze 3 cm w
    samochod. Musialo to byc dosc delikatne, nie ma innej opcji skoro u nas
    golym okiem wszystko ok. Zdziwil nas bus (chyba Fiat), z ktorego olej
    sie lal dosc mocno.

    Mam oswiadczenie kierowcy busa oraz podpisy nas trzech, do tego ze mna
    jechal ojciec i kolega, a w terenowce zona kierowcy (i kilkumiesieczne
    dziecko), wiec swiadkow sporo.
    Chcielismy czekac na policje, ale ... po godzinie czekania i drugim
    telefonie okazalo sie, ze moga przyjechac dopiero za poltorej godziny
    (!!). Nam sie spieszylo, w terenowce niemowlak...i sie rozjechalismy.

    Jeszcze mi powiedzcie, gdzie jechac na przeglad tego tylu - zwykly
    mechanik czy SKP? I kto za to placi jesli SKP?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 8. Data: 2010-03-14 18:17:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Mar 2010 16:56:32 +0000, RadekNet wrote:
    >Jeszcze mi powiedzcie, gdzie jechac na przeglad tego tylu - zwykly
    >mechanik czy SKP? I kto za to placi jesli SKP?

    Moze ASO - jak grzecznie zagadasz to zajrza bezplatnie i moze cos
    zobacza.

    J.

  • 9. Data: 2010-03-14 20:05:29
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Moze ASO - jak grzecznie zagadasz to zajrza bezplatnie i moze cos
    > zobacza.

    Zobacza jak sie im powie, ze naprawa bedzie bezgotówkowa i u nich :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 10. Data: 2010-03-15 02:53:56
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Mar 13, 3:33 pm, RadekNet <r...@r...com> wrote:
> [...]
    > Olac sprawe czy udac sie na jakis przeglad, zeby pozniej nie wyszlo, ze
    > jednak cos w srodku poszlo? Jaka jest praktyka?

    W nowoczesnych samochodach za ozdobnym zderzakiem plastikowym znajduje
    sie albo plastikowa kratka albo pianka, ktore sie zgniata pochlaniajac
    energie. Pianka obecnie wystepuje czesciej. Zderzak po odksztalceniu
    wraca wprawdzie do pozycji poczatkowej, ale ani kratka ani pianka juz
    nie. One sa jednorazowe. Tak wiec po samochodzie na oko nie widac
    zadnego uszkodzenia, ale drugie takie zderzenie w to samo miejsce
    spowoduje juz bardzo powazne szkody bo pochlaniacza energii juz za
    zderzakiem nie ma. Jedz do warsztatu, zeby obejrzeli. Koszt wymieny
    nie jest taki duzy a i tak pokryje to ubezpieczenie. Inaczej moze cie
    to kosztowac dsuzo wiecej nastepnym razem.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/