    From: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stopniowanie bezpiecznikow.
    Date: Tue, 15 Sep 2009 17:47:05 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:1c2d.00000242.4aafa393@newsgate.onet.pl...

    > "zalicznikowe".

    > obsluguje
    > podpieta pod > drugi bezpiecznik B.
    > (...)
    >
    > jeśli masz remont i możliwości dużych zmian, na Twoim miejscu
    > przewidziałbym miejsce na drugą (dość dużą) rozdzielnicę i wydzielił wiele
    > obwodów jak Ci wygodnie (a właściwie jak trzeba) - każdy z własnym,
    > odpowiednio małym bezpiecznikiem, co ułatwi późniejsze zestopniowanie,
> [...]
    Tak tez mam zamiar zrobic.
    Te dwa bezpieczniki w skrzynce licznikowej narazie bede traktowal jako
    nieruszalne.
    Ale chce zrobic sobie skrzynke z dodatkowymi bezpiecznikami i w niej zrobic
    rozdzielnie.
    Problem w tym ze nie wiem czy ma sens majac do dyspozycji 10A kazda z linii
    obslugiwac 6A bezpiecznikiem (lub 10A) bo jesli dojdzie do przeciazenia to i
    tak wywali ten w skrzynce z licznika i w calym domu zapanuje ciemnosc.

    Skrzynki licznikowej nie chce narazie ruszac.
    Instalacje w pomieszczeniach zrobie sobie na gotowo czyli gniazdka na osobnych
    liniach (dwa odrebne obwody dla gniazdek w pomieszczeniu), oswietlenie na
    osobnej linii itp.
    tylko nie wiem jak sensownie albo jak zgodnie z zasadami obdzielic na okres
    przejsciowy (moze pare lat) te pomieszczenia.

    W najgorszym wypadku wszystko podepne pod bezpieczniki 6A, jak bedzie za czesto
    wywalac (nie zanosi sie na to) to zamienie niektore z nich na 10A i tyle. Tylko
    nie wiem czy nie mozna jakos tego zrobic lepiej albo czy nie robie strasznego
    bledu robia sobie "choinke" z bezpiecznikow 10A podpietych pod 10A
    bezpiecznik "licznikowy".

    --
    Lukasz Sczygiel