    From: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stopniowanie bezpiecznikow.
    Date: Tue, 15 Sep 2009 18:31:53 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:1c2d.0000024e.4aafb6f9@newsgate.onet.pl...
    > ,
    > Myślę, że należałoby sprawdzić jakie masz zabezpieczenie przedlicznikowe
    > (zgodne z umową na dostarczanie prądu) i dopiero wtedy zastanawiać się
    > dalej..
    > Z opisu wynika, że więcej obwodów by się przydało .
    > Obciążenia takie jak pralka, przepływowe podgrzewacze "prosiłyby się"
    > o dodatkowe zabezpieczenia różnicowo-prądowe
    > Ważne też są przekroje przewodów o których nie wspominasz.

    Prosić to by się prosiło ale narazie skrzynki z licznikiem nie chce ruszac. Mam
    do dyspozycji dwie linie i chce to tymczasowo tak zagospodarowac aby bylo
    bezpiecznie ale zebym nie musial co chwile biegac i bezpiecznikow wlaczac.
    Nie mam zamiaru podlaczac nic dodatkowo. Teraz bezpieczniki sie nie wylaczaja
    chyba ze sie wlasnie dwa przeplywowe naraz wlaczy (i tez nie zawsze bo na linii
    gdzie sa przeplywowe sa jeszcze inne odbiorniki, jak pisalem jest bajzel - dom
    ma 110 lat :) )

    Kable do gniazdek ida 2,5mm.
    Kable pomiedzy skrzynka licznikowa a tą skrzynką dodatkową będą 4mm2 i bedzie
    ich kilka (3-5 polozone "na zapas").

    BTW.
    Ile A wytrzymuja te smieszne zlaczki gniazdkowe "na wsuw"?
    Jakos nie jestem do nich przekonany a widze ze gniazdka maja po dwa
    otworki "wsuwne" i sastanawiam sie czy mozna laczyc grupy gniazdek szeregowo.
    Gniazdka mam ospel-u - gazela.

    --
    Lukasz Sczygiel