-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Światła LED do jazdy dziennej
Date: Mon, 5 Oct 2015 23:31:53 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 160
Message-ID: <muuq8e$vgk$1@usenet.news.interia.pl>
References: <muphs4$cqp$1@mx1.internetia.pl> <mupjdv$8od$1@usenet.news.interia.pl>
<mus0os$bj8$1@mx1.internetia.pl> <mutasa$ui0$1@usenet.news.interia.pl>
<muu92p$u2v$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1444080718 32276 83.15.205.22 (5 Oct 2015 21:31:58
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 5 Oct 2015 21:31:58 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.2.0
In-Reply-To: <muu92p$u2v$1@mx1.internetia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2569705
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-10-05 o 18:38, re pisze:
>
>
> Użytkownik "Adam"
>
>>
>>> Potrzebowałbym chyba zamontować światła do jazdy dziennej. Pomijając, że
>>> nie wiem czy czasem nie mam jakiegoś CAN i nie stanowi to problemu to
>>> nie bardzo wiem na co zwracać uwagę. Celowałbym w linijkę jednak bo
>>> okrągłe trudniejsze montażowo ale, że sama koncepcja dziennych wydaje
>>> się kretyńska, więc w sumie nie jest to dla mnie szczególnie isotne. Nie
>
> Kretyńska - zależy w jakim aspekcie.
> Moim zdaniem minus - czasem "nie widać" motocyklistów w zalewie innych
> świateł.
> ---
> A moim zdaniem nie widać rowerzystów i pieszych, ale co tam kto woli.
>
> Plus: nie zużywają się światła mijania i pozycyjne z tyłu, ponadto
> lepiej widać światła "stop", gdyż światła pozycyjne z tyłu przy
> dziennych nie pracują.
> ---
> W jakim samochodzie jest problem widoczności świateł "stop" ?
>
>>> zmienia, że chciałbym by skoro już je mam były widoczne. To ile mają
>>> mieć lumenów albo nie wiem co jeszcze ?
>>
>> Przede wszystkim kupuj coś, co działa, np. w xenonowe.pl
>> ---
>> A tamte działają ? Bo ja chciałem kupić takie za 20zł.
>
> Za 20 zł nie kupisz świateł dziennych.
> ---
> Na polskim portalu aukcyjnym tyle kosztują (+ przesyłka) a na chińskim
> to pewnie za 10 albo jeszcze mniej (i to z przesyłką).
>
>> http://xenonowe.pl jest o tyle ciekawe, że mają tam dedykowane światła
>> do jazdy dziennej do różnych modeli, ale nie ma mojego modelu ani z
>> podobną maskownicą a nawet gdyby był to takie rozwiązania kosztują po
>> 700zł. Mają także uniwersalne za 200zł . A ja tylko dlatego chcę by nie
>
> Światła dzienne to odpowiednia, hermetyczna obudowa, której tył pracuje
> jako radiator (odprowadza ciepło),
> ---
> 6W stanowi realny problem ???
>
Stanowi. W zależności od powierzchni.
Widać to na światłach dziennych. Ale dużo lepiej choćby na belkach LED,
przykładowo:
https://www.superbrightleds.com/moreinfo/off-road-li
ghts/65-quad-row-heavy-duty-off-road-led-light-bar-w
ith-multi-beam-technology-72w/1497/3928/
czy w oświetleniu scenicznym.
Jeśli masz moc kilku wat na kilku milimetrach kwadratowych, to efekt
może być podobny, jak przy żelazku o mocy 1,5kW i większej powierzchni
stopy.
> przód to soczewki dobrane do diod,
> zaś same diody to nie jakieś SMD, tylko przynajmniej coś w rodzaju CREE.
> Oczywiście odpowiednio zabezpieczone przed przegrzaniem.
> Ale to tylko pół systemu.
> Reszta to przetwornice - najczęściej w osobnym, także hermetycznym
> opakowaniu.
> ---
> Przetwornica jak można połączyć diody szeregowo ???
>
A dupa tam.
Dalej nie rozumiesz.
Diody LED steruje się prądowo, nie napięciowo.
Przez opornik to zasilało się diody w latach 90-tych ;)
Diody mocy dostają duże napięcie i duży prąd, ale tylko przez chwilę.
http://www.light-test.info/index.php?option=com_cont
ent&view=article&id=121%3Acree-xm-l-1000-lumenow-chi
nskie-lumeny&catid=37%3Afaq&Itemid=44&lang=pl
Mam małą latarkę Olight M22 Warrior:
http://www.torch.pl/forum/index.php/topic,60411.0.ht
ml
Wyobrażasz sobie zasilenie tego przez opornik? Stałym napięciem?
Dioda LED taka maleńka, że ledwo widać, ale świeci porównywalnie do
jedneo światła drogowego w Maluchu.
> Często jest jeszcze przewód do podpięcia do świateł
> pozycyjnych, aby dzienne gasły przy włączeniu świateł pozycyjnych i
> mijania/drogowych, ale nie gasły przy "miganiu" drogowymi.
> ---
> Ale, że trzeba specjalny przewód czy o co chodzi ? Bo do wyłączenia
> świateł wystarczy zwykły przewód a do niewyłączania miganiem
> kondensator. W najtańszych światłach to jest.
Po co kondensator?
Miganie drogowymi nie włącza pozycyjnych.
Ot, i całą tajemnicę diabli wzięli ;)
>
> Bywają takie, które "gadają" po jakimś I2C czy CAN-ie - wtedy sygnał do
> załączenia i wyłączenia biorą z magistrali.
> ---
> Można zrobić zapalane po BT, ale co to wnosi ?
Człowieku, użyj mózgu ;)
Sam pisałeś:
W dniu 2015-10-03 o 23:38, re pisze:
> (...) Pomijając, że
> nie wiem czy czasem nie mam jakiegoś CAN i nie stanowi to problemu to
>
> Zarówno jedne jak i drugie są bezobsługowe.
>
>> musieć załączać świateł ręcznie. Bo odpalając samochód muszę każdorazowo
>> załączyć mijania mimo, że by się same załączyły gdy się ciemno zrobi,
>> więc lekki bezsens. I jeszcze bym trochę oszczędził te ksenony czy co
>> tam jest.
>
> Jak wyżej.
> ---
> Rozumiem, że polecasz te z ksenonowo, ale jakoś nie ogarnąłem. Może mi
> jeszcze raz napisz co jest konkretnym problemem innych bo mnie stać na
> te uniwersalne z ksenonowo, ale naprawdę nie widzę po co miałbym wyłożyć
> 10x więcej. Przecież jak mi się spipają te cudowne LEDy za 200 to będę
> bardziej w plecy niż jak mi się spipają za 20.
Mnie nie chodzi o firmę ksenonowe jako taką.
Nie napisałem tego wprost - bo wskoczyłem na grupę na chwilę, nie miałem
czasu - tylko chodzi mi o co innego: aktualnie jest zalew chińskiego
szmelcu, podróbek, klonów, i podróbek chińskich klonów. Ciężko znaleźć
firmę sprzedającą uczciwy towar.
Widziałem sporo rzeczy kupionych we wspomnianym sklepie. Każde z nich,
absolutnie każde które widziałem, miało albo ledy Samsunga (cieplejsze),
albo Philipsa. Nie słyszałem o jakimkolwiek problemie, pomimo, że
znajomi jeżdżą z tymi lampami i przeprawowo, i wyprawowo (to jest
różnica!). Jeżdżą i po Rumunii, i po Szwecji; i przez Syberię, i przez
Afrykę.
Sam kupiłem na kilka samochodów i też działają. Już od wielu lat.
W przypadku chińskich wynalazków z listwy meblowej udającej dzienne ....
A qrde, szkoda czasu, lepiej obalić browarka ;)
Zobacz choćby tu:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=15750
(jeszcze nie czytałem wątku).
>
> Może przeciwmgłowe powinienem ściemniać by tyle problemów nie było :-)
I tak się robi. Szukaj: "moduł sd-2".
I jeszcze jedno:
zacznij używać jakiegoś czytnika, który potrafi normalnie cytować.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 05.10.15 23:31 Adam
- 05.10.15 23:39 Liwiusz
- 06.10.15 00:18 Czesław Wiśniak
- 07.10.15 23:21 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 07.10.15 23:24 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 08.10.15 12:23 Adam
- 08.10.15 19:11 re
- 08.10.15 19:12 re
- 09.10.15 16:57 j...@i...pl
- 09.10.15 22:39 m4rkiz
- 09.10.15 22:49 Zenek Kapelinder
- 10.10.15 01:23 re
- 10.10.15 02:53 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=