  • Data: 2023-03-26 18:36:41
    Temat: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26/03/2023 18:25, Mirek wrote:
    > Na przykład?

    Czyżbyś był tym straszliwym hackerem chcacym dobrać mi się do zdjęci z
    wakacji w Bytomiu?

    > Nie. To ty mi sugerujesz, że MQTT z SSL w internecie jest niebezpieczne.

    Pierwsze słyszę. Dysputa się zaczęła od marudzenia, że moje rozwiązanie
    jest niebezpieczne. A doszlismy do wniosku, że oba są niebezpieczne,
    tylko Twoje jest bardzo skomplikowane z powodu paranoii i bliżej
    nieokreślonych potrzeb, a moje jest niebezpieczne dokąłdnie tak samo,
    jak u pozostałego miliarda ludzi na świecie używającego smartfona na pin.

    > A widzisz. Trojan na telefonie u ciebie albo u kogoś, kto używa twojego
    > VPN byłby problemem.

    Byłby. Podobnie jak zarobienie kamieniem w ciemnej uliczce.

    Ja szcuje ryzyko. Dopuszczam je, o ile nie zależy od tego coś istotnego.

    HA nie jest istotny.

    To trochę, jak gdybyś chciał basen ogrodowy przyspawać do kostki. Może i
    dało by rade, tylko po co? To tylko zabawka. Mój telefon nie zawiera
    nic, co było by poważnym problemem w momencie zagubienia lub wręcz
    oddania obcej osobie ze zdjęctym pinem.

    > Ależ ma. W influxDB.

    I gdzie to influxDB działa? I jak się do niego dostać z twojego
    publicznego MQTT/appki klienta?

    > Klient dostał dokładnie to, czego chciał i jest zadowolony.

    Nie watpię. Mój sąsiad jest przeszcześliwy z światełka stereowanego
    appką. Nawet nie sugerowałem mu czujnika ruchu, to za dużo na jeden raz.

    > Z istnienia bazy nawet nie specjalnie sobie zdaje sprawę. Jak jest
    > problem, to dzwoni do mnie - stać go. Ale nie dzwoni z pierdołami typu
    > "bo mi tu coś wyskoczyło i nie wiem co z tym zrobić".

    O, to zupełnie jak u mnie żona. Dostała panel w HA i nie marudzi.
    Intuicyjny znaczy się. Dzieciaki to samo.