  • 11. Data: 2020-04-25 13:45:44
    Temat: Re: Szerokokątna kamera, tania, na monitor
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 25.04.2020 13:09, heby wrote:

    > Już próbowałem. Skajnie deformuje obraz, cięzko to też przymocować do
    > typowego webcama gdzie fizycznie kamera jest głęboko (w telefonie zaraz
    > pod osłoną). Obawiam się że kamera szerokokątna to nie tylko wypukła
    > soczewka z przodu ale troche softu prostujacego obraz w samej kamerze.
    > Tak przynajmniej robią wszystkie znane mi kamery sportowe z kątem
    > widzenia około 120 stopni.

    Rektiliniearny obiektyw 120 stopni jest skomplikowany i trudny w
    wykonaniu, jest zatem duży i drogi. Więc w kamerkach sportowych stosują
    dużo tańszą korekcję programową. Natomiast w webkamerkach z ich małymi
    kątami jeżeli stosują korekcję programową, to raczej niewielką.

    Nigdy tej taniej nie próbowałem - ale to i tak nie jest obiektyw, tylko
    tzw. afokalna nasadka, która zmienia ogniskową zestawu obiektyw-nasadka.
    Jeżeli jest dobrze wykonana, nie powinna znacząco deformować obraz.
    Stara nasadka do kamkordera (markowa, Sony), o której pisałem w
    poprzednim komentarzu, wczoraj sprawowała się bardzo dobrze na kamerce
    Logitech C310HD, dając tylko lekką aberrację chromatyczną na brzegach.
    Geometria praktycznie bez zmian. Nasadka ta ma dużą średnicę soczewek,
    wiec nie winietuje.

  • 12. Data: 2020-04-25 18:39:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Bajery jak doświetlanie, mikrofon itd sa bez znaczenia.
    a może jakiś stary aparat fotograficzny w roli kamery?
    ToMasz

  • 13. Data: 2020-04-25 18:57:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/04/2020 18:39, ToMasz wrote:
    > a może jakiś stary aparat fotograficzny w roli kamery?

    Nie mam takiego aparatu. Nawet jeśli bym miał to nie pamiętam aby
    jakikolwiek w mojch rękach miał funkcje webcam, wszystkie, jesli już,
    przepinały się w tryb mass storage device

    Używam, jak już wspomniałem, kamerki sportowej. Jej feler jest jednak
    taki że ona *pyta* czy chce mass storage czy webcam. Za każdym razem
    wpinając wtyczkę.

    Webcamy o szerokim kącie widzenia można kupić nawet za 40zł ale po
    wysłaniu zapytania do sprzedawcy dowiedziałem się że "tak deklaruje
    producent". Jedno co mnie nauczyło allegro to to że przeciętny Janusz
    biznesu nawet nie wie czym handluje.