  • 171. Data: 2009-01-03 15:15:43
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik r...@g...com napisał:

    > Między innymi również dlatego cieszę się, że najbardziej intensywna
    > dyskusja toczy się na polipie, bo wpada tu sporo osób, które mogą nam
    > pomóc. My już swój ruch wykonaliśmy - mam nadzieję, że coraz większej
    > liczbie osób wydaje się on rozsądny - sygnalizując, że TP nie planuje
    > pozostawać bierna w obliczu zagrożeń w Internecie. Myślę, że już
    > niedługo w wyniku całej akcji obudzimy się w nieco (na początek
    > odrobinę) lepszym świecie ;).

    Ja tylko chciałem od siebie dodać i zwrócić uwagę P.T. dyskutantom, że
    nastąpiła zasadnicza zmiana jakości informacji płynącej z TP do świata,
    chciałoby się powiedzieć, że dzięki postom Rafała - TP wreszcie mówi do nas
    prawdziwie ludzkim głosem. To wielka sztuka i umiejętność wystawić głowę i
    powiedzeć: tak, to mój projekt, zrobliśmy go dlatego, że... , wiemy, że nie
    wszystko działa dobrze, ale pracujemy nad tym.

    > Pozdrawiam serdecznie,

    Pozdrawiam i życzę sukcesów :)

    --
    Tomasz Śląski
    ORG-PGiW2-RIPE

  • 172. Data: 2009-01-03 18:47:03
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    r...@g...com wrote:
    > To ja odpowiadam za uruchomienie blackholingu w TP oraz to, czy i w
    > jakim zakresie okaże się adekwatny do celów, które chcemy za jego
    > pomocą osiągnąć.

    Nie jestem klientem TP, ale moja sieć generuje ok 1Gbps średnio do TP.
    Ja byłem jednym z narzekających na zablokowany IP. Nie mam pretensji do
    tego, że został zablokowany, pewnie słusznie - czepiam się natomiast
    trybu wprowadzenia tego blackholingu - jesteście największą siecią w PL,
    liczba klientów chyba liczona jest w milionach, a wprowadziliście cały
    proces bez jakiejkolwiek informacji. Nie pisałbym do Was i nie
    straciłbym trochę czasu, gdyby było wszystko jasne, co to za projekt,
    skąd się biorą zablokowane hosty, co oznacza dane community w BGP itp.
    Chwali się, że próbujecie coś robić, ale informujcie ludzi,
    niekoniecznie klientów, wystarczy odpowiednie informacje umieścić na
    stronach typu lg.tpnet.pl - tam raczej nikt przypadkowy nie trafia.
    A poza tym powodzenia - przyda się :)

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 173. Data: 2009-01-03 21:20:13
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    Krzysztof Oledzki wrote:

    > Jak zrobisz SMTP AUTH? Czemu nie. Wystarczy w panelu
    > założyć konto, przypisać domeny, aliasy i gotowe.

    no tak, tyle, że po namyśle wychodzi, że do wspomnianego zastosowania to się
    i tak nie nadaje, bo dostaniemy już ruch przefiltrowany itd.
    Niemniej - dobrze wiedzieć.
    pozdrawiam
    --
    Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
    jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994

  • 174. Data: 2009-01-03 21:40:35
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> wrote:

    > no tak, tyle, że po namyśle wychodzi, że do wspomnianego zastosowania to się
    > i tak nie nadaje,

    Dlaczego?

    > bo dostaniemy już ruch przefiltrowany itd.

    Co przez to rozumiesz?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 175. Data: 2009-01-03 21:48:19
    Od: kayo <k...@g...com>

    On Jan 3, 2:50 am, r...@g...com wrote:

    > To na razie tyle. Jeżeli kogoś dręczą jeszcze jakieś pytania - niech
    > pyta. Tylko please - _zanim_ pobiegnie przeklejać na jakiegos bloga,
    > jak niektórzy...młodzi gniewni...;)

    Witam
    Jako ten "młody - gniewny" poczułem się wywołany do tablicy.
    Cieszę się że TP zaczęła działać w kierunku poprawy bezpieczeństwa
    sieci. Jednak zaczęła nie z tej strony co trzeba. Wycinanie bądź co
    bądź części internetu (niewielkiej ale jednak). nie jest mile
    widziane. Wprowadzając rozwiązanie blackholingu powinna poprzedzić,
    kilkutygodniowa kampania informacyjna. Pozwoliłoby to na delikatne
    wprowadzenie blokad. Przynajmniej na Blue Line wiedzieli by bardzo
    dobrze o tym.
    16 grudnia 2008r dzwoniłem na 0800102102 w tej sprawie i operator
    stwierdził że skoro działa mi onet.pl to internet działa(!) i żadne
    blokady nie są wprowadzone.Gdy starałem się go naprostować, mówiąc o
    notce na stronach prasowych TP grubiańsko się rozłączył.
    Poruszony został też wątek że blokada portu(ów) była by lepszym
    rozwiązaniem ale prowadziło by to do rozwiązywania umów. Jakoś nie
    było większego szumu, gdy zaczęto blokować portów dla sieci Windows
    (porty 135,137,138,139,445) i jakoś udało się wprowadzić możliwość
    zdjęcia tych blokad dla użytkowników. Czy nie można pod to podpiąć
    innych portów? Wówczas blackholing można pozostawić dla tych, którym
    dokuczył DDOS czy inne paskudztwo - a zazwyczaj będą to
    administratorzy serwerów czy sieci, oni będą wiedzieć do kogo się
    zwrócić o pomoc.
    Mam nadzieję że w przyszłości wprowadzając duże zmiany w dostępie do
    internetu, będziecie informowali szerzej społeczeństwo.
    Pozdrawiam
    Marek Haliniak

  • 176. Data: 2009-01-03 21:51:05
    Od: D...@g...com

    Witam
    Na wstępie przepraszam za moje na dociągnięcia pierwszy raz używam
    tego typu kontaktu.
    Od jakiegoś czasu zajmuje się sieciami i zasady bezpieczeństwa są mi
    znane.
    Sam dzierżawie łączę od TP i udostępniam innym to i sprawy jako
    administratora też mi są znane.
    Kiedyś chciałem być super adminem i utworzyłem super regułki firewall
    ale minął dzień i dostawałem wiadomości o braku internetu to jednemu
    to nie działa a drugiemu co innego.
    Po tym stwierdziłem że profilaktyka jak i lekka ufność musi
    wystarczyć. Teraz borykam się że nie mogę wsiąść taniego dobrego łącza
    bo mam coraz więcej chętnych ("u Ciebie działa szybko i każdy sobie
    chwali" - jak myślicie że rozwiązanie problemu bezpieczeństwo,
    szybkość i brak ograniczeń jest łatwo rozwiązać to się mylicie)
    Wracając do tematu fajnie że zaczynacie dbać o klientów ale jak
    proponujecie nie limitowany internet (bez cenzury) to dlaczego mam
    zablokowane gimp.org i dostęp do serwera esr.rootnode.net. Za ten
    ostatni zapłaciłem i nagle lipa. Z tego co udało mi się zorientować
    admini rootnode pracują także nad tym aby z ich sieci nie można było
    sterować botnetem. Kto mi zwróci za problemy z korzystania serwera? To
    nie jest wyjście.
    Wracając do listy BGP-blackholing hmm nikt nie jest idealny i nikt mi
    nie wmówi że wszystkie adresy są na pewno w 100% złe ( sprawiedliwości
    nie widziałem i wieżę w nią ale w ograniczony sposób).
    Jakiś czas temu sam musiałem w jednej firmie szukać rozwiązania bo
    nasz adres IP trafił na złą listę po przeskanowaniu sieci jak i
    przeanalizowaniu wiem jedno:

    1) albo zablokowali nas bo ktoś nas cierpliwie zgłaszał
    2) albo system źle zinterpretował wysłanie e-maila do dużej ilości
    kontrahentów - ŚWIADOMIE WYSŁANYCH

    Czy ta nowa technika jest dobra....
    Nie pamiętam dokładnie ale kiedyś jak został wprowadzany protokół TCP/
    IP Microsoft wprowadził swój inny system Windows działa dzisiaj
    świetnie ale o tym protokole nie słyszałem aby działał.

    Idąc dalej to trzeba zablokować wszytko GG, Tlen, i inne
    komunikatory. Na forach też pojawia się spam. I wiele wiele innych.

    Popieram walkę jestem z wami jestem za wprowadzaniem takich usług jak
    filtrowanie, ale nie zabierajmy świadomym użytkownikom możliwości
    wyboru.
    Podsumowując:
    1) Blokować, tak ale łączę serwerów z których jest podejrzany ruch a
    nie na końcówkach abonentów (dziwne jest jak na jednym internecie
    działa a na drugim nie) - według nie jest to nic jak wprowadzanie
    cenzury.
    2) Udostępniać możliwość blokowania lub nie blokowania - panel
    administracyjny, już nawet bez wyboru czego blokować
    3) W regulaminie jest wyraźnie napisanie że dajecie internet bez
    ograniczeń - Czy tak jest ? Raczej nie. Zatem łamiecie regulamin i
    oszukujecie klientów (z mojego doświadczenia mocno mnie to nie
    zdziwiło)

    Ładnie Pan pisze, fajnie wyglądają założenia jednak jak ktoś kiedyś
    dobrze też chciał i głosił
    "Nikt mi nie wmówi że czarne jest czarne a białe jest białe"

    --
    Z poważaniem
    Daniel Janicki

  • 177. Data: 2009-01-03 22:00:28
    Od: D...@g...com

    On 3 Sty, 22:48, kayo <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > Mam nadzieję że w przyszłości wprowadzając duże zmiany w dostępie do
    > internetu, będziecie informowali szerzej społeczeństwo.

    Czytając tego posta przypomniało mi się jak kilkakrotnie Pani/Pan w
    niebieskiej linii TP prowadzili mnie po różnych rozwiązaniach, aż
    nagle kogoś oświeciło że to może po ich stronie.
    Awaria serwerów, awaria łącza ...
    Wiem że osoba która jest na linii pomocy nie musi umieć wszystkiego
    ale dlaczego mnie potraktowano jako że to u mnie musi być problem.
    Większego bałaganu jak w TP to mało gdzie widziałem.
    Miesiąc temu zamieniłem z NEO na DSL a dalej mam że mam NEO a DSL to
    jak podniosę głos na osobę po drugiej stronie słuchawki to gdzieś tam
    znajdzie że mam DSL.

    Jak chcecie utrzymać porządek jak nie potraficie nawet takiej prostej
    rzeczy jak zmiana usługi?

  • 178. Data: 2009-01-03 23:00:53
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    W &tp jak innych korporacjach made in poland byl, jest i bedzie
    nieziemski burderl a wszystko w wyniku kiepskiego przeplywu
    informacji.

    Obsluga infolinii jest uczona raczej na schematach blokowych i tematy
    wychodzace poza pule standardowych rozwiazan ktore omawiano na kursie
    groza przelaczeniem na portiernie. Watpie aby propagacja czy to
    progresywna czy wsteczna informacji cokolwiek zmienila z dnia na
    dzien... czy w najblizszej przyszlosci.

    Co do irc'a - sam kiedys uzywalem, dzis juz zadziej. Bylem swiadkiem
    dziwnych zjawisk przyrodniczych i jakos nikt a zwlaszcza admini danego
    serwera nie chcieli podejmowac reakcji nawet na potencjalnie
    zagrozenia.

    Plus dla &tp ze cokolwiek dokonuje sie celem poprawy bezpieczenstwa.

    Specjalista od botnetow nie jestem. Watpie natomiast aby w dobie
    rozwoju sieci p2p czy komunikatorow aby przewazaly botnety oparte o
    irc.

    --
    Matt Rutkowski

  • 179. Data: 2009-01-04 02:40:15
    Od: r...@g...com

    On 3 Sty, 16:15, Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> wrote:

    > To wielka sztuka i umiejętność wystawić głowę i
    > powiedzeć: tak, to mój projekt,

    Dzięki za słowa otuchy, no rzeczywiście nie jest łatwo wyjść między
    wilki ;). Chciałbym tylko podkreślić, że ja przy tym projekcie
    napracowałem się najmniej - ot, nadstawiam za niego głowę - natomiast
    rzeczywistą robotę wykonało paru znakomitych gości. Jest to istotne
    podkreślenie chociażby dlatego, że jeden z głównych sprawców
    zamieszania jest na Wam na tym forum od dawna doskonale znany i już
    nawet bodajże był wymieniany ;)

> [...]

    > sieci. Jednak zaczęła nie z tej strony co trzeba. Wycinanie bądź co
    > bądź części internetu (niewielkiej ale jednak). nie jest mile

    Akurat nie o tego "młodego gniewnego" mi chodziło, ale widzę, że stary
    numer ze stołem i nożycami wciąż działa ;). I dobrze, bo akurat Twoją
    korespondencję widzialem i na blogu, i na żywo. Mniejsza, o to, czy
    zgadzam się z Twoją argumentacją - dlaczego, po co i jak zrobiliśmy
    starałem się już wyżej uzasadnić - w twoim przypadku bulwersująca jest
    historia kontaktów z Błękitną Linią. Czytając to poczułem sie
    zażenowany, nie mam słów na określenie kompetencji i postawy ludzi, z
    ktorymi rozmawiałeś. Owszem, moje osobiste doświadczenia z infoliniami
    konkurencji (żona w swojej knajpce ma akurat innego dostawcę) nie
    wskazują na to, żeby gdzie indziej było znacząco lepiej, ale w
    najmniejszym stopniu nie usprawiedliwia to tego, czego doświadczyłeś.
    Pracuję w tej samej firmie, co powoduje, że dzięki ciężkiej pracy
    konsultanta (albo kilku) czuję się jak idiota...mogę tylko w imieniu
    TP jak katarynka powtarzać: przepraszam.

> [...]
    > kilkutygodniowa kampania informacyjna. Pozwoliłoby to na delikatne
    > wprowadzenie blokad. Przynajmniej na Blue Line wiedzieli by bardzo

    Było kilka powodów, dla których zdecydowalismy się uruchomić to jak
    najszybciej. O części nie mogę mówić, bo są to wewnętrzne sprawy TP,
    ale ważną rolę grała też potrzeba uruchomienia jak najwcześniej przed
    Świętami. Po pierwsze dlatego, że w tym okresie mnoży się z reguły
    sporo różnego rodzaju paskudztwa, im szybciej się to uda nieco
    ukrócić, tym lepiej. Po drugie - kalendarz świąteczny w Polsce w tym
    roku był taki, że wielu ludzi decydowało się wyjechać, siłą rzeczy
    często rezygnując z korzystania z Internetu. To z kolei, biorąc pod
    uwagę całą bazę abonentów, dawało nadzieję, że operacja w pierwszej,
    najbardziej restrykcyjnej fazie będzie nieco mniej bolesna dla
    "pacjenta".

> [...]
    > (porty 135,137,138,139,445) i jakoś udało się wprowadzić możliwość
    > zdjęcia tych blokad dla użytkowników. Czy nie można pod to podpiąć

    Tu pewną rolę odgrywa psychologia. Porty netbiosowe, RPC/DCOM,
    messenger są statystycznie klientom mało potrzebne od strony WANu, a
    nierzadko wykorzystywane do ataków. Zależy nam na tym, żeby jak
    najmniejsza liczba klientów je sobie odblokowywała, i zasadniczo
    klienci rzadko to robią. W przypadku portu 25 chcielibyśmy, żeby nikt
    z niego nie korzystał ;), ale obawiam się, że nasze oczekiwania w tym
    przypadku mogą się nieco rozminąć z oczekiwaniami klientów. Połączenie
    wszystkiego razem mogłoby spowodować, że z powodu zwiększonej chęci
    odblokowania portu 25 zdecydowanie większa ilość klientów mogłaby
    skończyć z otwartymi pozostałymi portami, więc efekt docelowy mógłby
    być mizerny. Z kolei tworzenie "wariantów" pozwalających na wybór
    blokowanych portów do mnożenie polityk, czyli przy skali takiego
    operatora problemy zarządzania/wydajności sprzętu itp. Dodatkowo te
    różne warianty musimy jeszcze technicznie mnożyć x2, bo dla
    statycznych i dynamicznych ip trochę jednak inaczej to trzeba
    realizować.

    On 3 Sty, 22:51, D...@g...com wrote:

> [...]
    > ostatni zapłaciłem i nagle lipa. Z tego co udało mi się zorientować
    > admini rootnode pracują także nad tym aby z ich sieci nie można było

    Po pierwsze - proszę, tylko nie mówmy o cenzurze. Cenzura kojarzy mi
    się raczej z przymusową kontrolą treści, tego nie robimy. Nie ma
    znaczenia, jakie serwisy i usługi są dostępne pod danym IP - nas
    interesuje tylko i wyłącznie to, czy w sposób świadomy lub nieświadomy
    za pośrednictwem jakiejś usługi pod danym adresem nie jest realizowana
    kontrola nad botnetem. Nie mamy teraz możliwości blokowania
    poszczególnych protokołów/portów, to już chyba wcześniej w tym wątku
    było poruszane. Precyzja BGP jest, jaka jest - jeżeli pod blokowanym
    IP śmiga sobie wiele usług, lecą wszystkie.

    Teraz trochę więcej napiszę o esr.rootnode.net, na tym przykładzie
    łatwiej będzie pewne rzeczy wyjaśnić. Fakty są następujące: 1.
    honeypoty zaraportowały adres jako jeden z bardziej aktywnych C&C -
    przez dłuższy czas utrzymywał się w czołówce. 2. Wiem, że
    administratorzy pracują, tak deklarował pewien sympatyczny kolega, z
    którym nawet sam korespondowałem 3. Dla potrzeb administracji adres
    został ręcznie odblokowany (umieszczony na tzw. białej liście) - mimo
    utrzymującej się dużej aktywności jako serwer sterujący nie był przez
    pewien czas blokowany. 4. Mimo deklaracji sympatycznego
    przedstawiciela rootnode i wytężonej pracy administratorów serwer
    dalej był raportowany jako aktywny C&C - został zatem usunięty z
    białej listy i od tej pory czas, przez jaki pozostanie zablokowany
    zależy tylko i wyłącznie od tego, kiedy jego działalność jako
    kontrolera stanie się historią. Są promyki nadziei, że sytuację udało
    się administratorom opanować, mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu
    blokada odejdzie w zapomnienie

    Teraz taka ciekawostka...esr.rootnode.net to 89.248.166.198. Ripe
    wskazuje Ecatel, taką fajną holenderska hostingownię. Ecatel jest
    fajny, bo sprawia wielu ISP ostatnio sporo radości:
    http://www.sudosecure.net/archives/333
    , http://www.matchent.com/wpress/?q=node/421. No, ale to nie może być
    prawda, bo to by sugerowało, że TP jednak czasem wie, co robi ;)

    On 2 Sty, 16:14, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Duze telekomy w rozwinietych krajach Unii Europejskiej powycinaly 25
    > bez mrugniecia okiem.

    Hmm...mamy, jak by to powiedzieć, bliski kontakt i intensywne stosunki
    z jednym z takim dużych telekomów. Rzeczywiście, nawet nie mrugnął i
    innych też zachęca. Dosyć płynnie przechodzi tylko do porządku
    dziennego nad faktem, że praktycznie 100% jego abonentów używa jego
    serwerów pocztowych. Czyli dokładnie odwrotnie niż u nas. Mała rzecz,
    a cieszy, bo operacja komplikuje się na paru płaszczyznach,
    niekoniecznie technicznych.

    Coś mi mówi, że na pogrzeb portu 25 jeszcze chwilkę poczekamy, co nie
    znaczy, że wyróżniający się dostawcy treści po tym porcie nie dostaną
    wcześniej propozycji nie do odrzucenia. Pro publico bono...

    Dobranoc Państwu,

    RJ

  • 180. Data: 2009-01-04 08:32:18
    Od: D...@g...com

    Odpisuje Pan ładnie zwłaszcza na pochwały, a gdzie na dalsze
    argumenty.

    a teraz:
    "
    Rodzaje cenzury

    Cenzura może być:

    * instytucjonalna - w danym kraju istnieje specjalna instytucja,
    która zajmuje się kontrolą i dopuszczaniem (lub nie) do przekazu
    wszelkich publikacji, filmów, itp.
    * prawna - w danym kraju istnieje prawo zakazujące publikowanie
    określonych treści pod groźbą rozmaitych kar, które są egzekwowane na
    normalnej drodze prawnej czyli przez zwykłe organy ścigania i sądy.
    * prewencyjna - polegająca na kontrolowaniu wszelkich przekazów
    zanim zostaną one opublikowane i zakazie publikowania czegokolwiek bez
    zgody odpowiedniej instytucji cenzurującej.
    * represyjna - polegającej na ściganiu, karaniu i ew. wycofywaniu
    z obiegu materiałów objętych cenzurą, jednak bez cenzurowania ich
    przed publikacją.
    * wewnętrzna - odbywająca się nie na mocy prawa lecz wewnątrz
    wydawnictw czy stacji telewizyjnych i polegająca na kontrolowaniu
    publikacji przez właścicieli mediów.
    * polityczna - ograniczenia wolności słowa dotyczących polityki,
    szczególnie krytyki władz.
    * religijna - ograniczenia publikacji krytykujących pewną religię
    - zarówno jej dogmaty jak i bardziej przyziemne sprawy typu
    postępowanie kleru czy sprawy finansowe.

    " Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Cenzura; stan na 4 stycznia
    2008

    Jak widać w pierwszym punkcie cenzura to kontrola dopuszczenia lub
    nie. Jak dalej Pan uważa że to że nie mogę wejść przez Państwa
    internet na dwa serwisy to nie cenzura to chyba się Państwo mylicie.

    Z tego co mi wiadomo mam wolność i demokrację.

    Czytając Pańskie wypowiedzi przypominają mi się rozmowy z niebieską
    linią TP:
    "Proszę zrobić. Ale proszę Pani tego nie mam. Jak to Pan nie ma,niech
    pan dobrze popatrzy."
    Teraz także "jak nakręcona katarynka" Pan oczy że to niby nie Państwa
    wina. Niech Pan albo jakiś kolega Pana odniesie się do regulaminu
    (Neostrada,DSL,Frame Relay) i tego co Państwo zrobiliście. Ja dostałem
    tylko odpowiedź że jest to zgodne z regulaminem a na jakiej podstawie
    bo z tego co ja wiem w DSL złamaliście Państwo §3 pkt 1. Czekam na
    odpowiedź.
    Powtarzam jeszcze raz pomysł jest bardzo dobry, ale złe wykonanie.

    Metoda HonetPot nie wiem czy Pan nawet wie co to jest, ja tak i
    postaram się przedstawić Państwu co i jak.

    Zatem metoda HoneyPot jest serwerem który jest dobrze zabezpieczony a
    "udostępnia" usługę która udaje że jest tą usługa i to co
    najważniejsze posiada lukę dzięki której łatwo jest przejąć komputer
    do własnych potrzeb. HoneyPot ma za zadanie:
    1) Zebrać wszystkie możliwe informacje o napastniku (loginy, hasła,
    serwery z którymi się łączy ...)
    2) Logowanie każdego nawet mylnego kliknięcia klawiaturze - w zdalnych
    połączeniach to nic innego tylko wysłanego kodu klawisza.
    3) Informację przechowywać w bezpiecznym miejscu
    4) Informować administratora o zaistniałych sytuacjach

    Teraz postaram się przedstawić ścieżkę jak powinna wyglądać.
    I teraz wchodzi administrator do akcji co on może zrobić:
    1) zabezpieczyć serwer gdy już zbierze potrzebne dane, lub gdy
    administrator uzna za niebezpieczne
    2) powiadomić policję i przekazać wszystkie dane

    I teraz wchodzi Policja analizuje dane, wyszukuje przestępce,
    aresztuje go i doprowadza go do sądu.

    A wiecie jak to teraz wygląda my jako niewinni nie możemy
    bezproblemowo korzystać z serwisów, a osoba winna dalej szuka i
    znajdzie możliwość dalszego działania. To jest tak samo jak w naszym
    prawie Polskim: poszkodowany ma prawo zgłosić się na policje,
    zeznawać, poznać twarz napastnika i czekać na wyrok.
    A napastniki: Ma prawo poznać nasze dane, łgać aby się obronić,
    zacierać ślady, do bezrobotnego siedzenia w więzieniu (ciepło
    przytulnie ...) ..... więcej już nie będę pisał.
    Pięknie Pan pisał o szczepionkach i chyba antybiotykach jednak dopóki
    nie wszyscy operatorzy wprowadzą tego typu zabezpieczenia to dalej
    będą chorzy, i wasze działania to tylko utrudnienia dla nas.
    Na sam koniec napisał Pan że tylko kilku osobom się nie podoba:
    1) Jak na niebieskiej linii TP niedoświadczona osoba uzyska odpowiedź
    że to jego wina to nawet nie wie
    2) W piśmie jest napisane "jedna owieczka jest ważniejsza niż całe
    stado"
    3) W konstytucji jest zagwarantowana wolność osoby a nie grupy osób

    Jestem młodym gniewnym, a najbardziej nie lubię jak ktoś mnie
    ogranicza (wprowadza cenzurę) i mówi że to nie ograniczenia, albo
    pluje mi w twarz i mówi że deszcz pada.