    From: kayo <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Date: Sat, 3 Jan 2009 13:48:19 -0800 (PST)
    <2...@c...fuw.edu.pl> <gjds3q$gci$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gjjlg7$rii$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gjl9j8$fmp$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <2...@c...fuw.edu.pl>
    <gjm8cd$7tr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <b...@w...googlegroups.com>

    On Jan 3, 2:50 am, r...@g...com wrote:

    > To na razie tyle. Jeżeli kogoś dręczą jeszcze jakieś pytania - niech
    > pyta. Tylko please - _zanim_ pobiegnie przeklejać na jakiegos bloga,
    > jak niektórzy...młodzi gniewni...;)

    Witam
    Jako ten "młody - gniewny" poczułem się wywołany do tablicy.
    Cieszę się że TP zaczęła działać w kierunku poprawy bezpieczeństwa
    sieci. Jednak zaczęła nie z tej strony co trzeba. Wycinanie bądź co
    bądź części internetu (niewielkiej ale jednak). nie jest mile
    widziane. Wprowadzając rozwiązanie blackholingu powinna poprzedzić,
    kilkutygodniowa kampania informacyjna. Pozwoliłoby to na delikatne
    wprowadzenie blokad. Przynajmniej na Blue Line wiedzieli by bardzo
    dobrze o tym.
    16 grudnia 2008r dzwoniłem na 0800102102 w tej sprawie i operator
    stwierdził że skoro działa mi onet.pl to internet działa(!) i żadne
    blokady nie są wprowadzone.Gdy starałem się go naprostować, mówiąc o
    notce na stronach prasowych TP grubiańsko się rozłączył.
    Poruszony został też wątek że blokada portu(ów) była by lepszym
    rozwiązaniem ale prowadziło by to do rozwiązywania umów. Jakoś nie
    było większego szumu, gdy zaczęto blokować portów dla sieci Windows
    (porty 135,137,138,139,445) i jakoś udało się wprowadzić możliwość
    zdjęcia tych blokad dla użytkowników. Czy nie można pod to podpiąć
    innych portów? Wówczas blackholing można pozostawić dla tych, którym
    dokuczył DDOS czy inne paskudztwo - a zazwyczaj będą to
    administratorzy serwerów czy sieci, oni będą wiedzieć do kogo się
    zwrócić o pomoc.
    Mam nadzieję że w przyszłości wprowadzając duże zmiany w dostępie do
    internetu, będziecie informowali szerzej społeczeństwo.
    Pozdrawiam
    Marek Haliniak